הפסד לתושבי הקטמונים: לא יתווספו חניות לאצטדיון הארנה

ביהמ"ש דחה עתירת תושבים ומנויי כדורסל של הפועל ירושלים וקבע כי אין צורך להוסיף 500 מקומות חניה לאצטדיון הארנה

אולם ארנה פיס ירושלים, גמר גביע ווינר 2014 / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה
אולם ארנה פיס ירושלים, גמר גביע ווינר 2014 / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה עתירה שהגישו תושבי העיר להורות לעירייה להוסיף מיידית עוד 500 מקומות חניה באיצטדיון הארנה, המשמש כמגרשה הביתי של קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים.

העתירה הוגשה על ידי תושבי שכונת הקטמונים הסמוכה לאולם הארנה במלחה, ועל ידי מספר מנויים של הפועל ירושלים, שטענו כי מצוקת החניה במקום הפכה בלתי אפשרית. בעתירה טענו התושבים, כי אצטדיון הארנה נפתח בניגוד לחוק מבלי שנבנו מספיק חניות כפי שמחייבת תוכנית בנין העיר וכי יש לבנות לאלתר חניון תת קרקעי בן 500 מקומות חניה.

לטענת העותרים, בעקבות מצוקת החניה חייהם הפכו לסיוט בימי המשחקים כיוון שהאצטדיון מכיל 11 אלף מקומות, וזאת בנוסף לאצטדיון טדי הסמוך שמכיל למעלה מ-33 אלף בני אדם. בעתירה, ביקשו התושבים להורות לעירייה לפתוח גם את החניון העילי המיועד למנויי VIP, לכלל הציבור.

עיריית ירושלים והוועדה המקומית לתכנון ובנייה, באמצעות עו"ד שחר בן-עמי ממשרד שרקון, בן-עמי, אשר ושות', טענו בתגובה כי התוכנית החלה על המקום איננה מדברת כלל על הקמת חניון תת קרקעי, וכי במקום להוסיף חניון מקורה בן 500 מקומות חניה כפי שדורשים העותרים, קיימת במקום חניה לא מקורה הכוללת כבר 500 מקומות חניה.

עוד טענה העירייה, כי בנוסף לכך יש לה הסכם עם הגן הטכנולוגי הסמוך לאצטדיון הארנה, לפיו בימים שיש אירועים במקום, העירייה תעשה שימוש בחניון שלהם המכיל 1,200 מקומות חניה.

כאמור, בית המשפט קיבל את טענות העירייה, וקבע כי אין כל בסיס לטענה שיש להוסיף עוד 500 מקומות חניה בסמוך לארנה. 500 מקומות החניה בחניון הפתוח מספיקות בהחלט, ואין צורך בבניית חניון תת קרקעי נוסף: "בית המשפט אינו עוסק בקביעת סדרי עדיפויות ותכנונים. מוסדדות התכנון קבעו תקן חניה בתוכנית שפורסמה למתן תוקף לפני למעלה מעשר שנים ובכך הסתיימו הליכי התכנון והבנייה", נקבע. העותרים חויבו בהוצאות של עשרת אלפים שקל.