בהיעדר גרעין שליטה: דירקטוריון כלכלית ירושלים נדרש לשנות התקנון

לאחר שזוהר לוי, בעל המניות הגדול בכלכלית, דרש לכנס אסיפה לצורך שינוי הרכב הדירקטוריון, הוגשה בקשה דומה גם על-ידי אלטשולר שחם

הטלטלה שעוברת על קבוצת הנדל"ן כלכלית ירושלים, שנותרה ללא בעל שליטה, גורמת לבעלי עניין מרכזיים בחברה לפעול לשינוי התקנון לביצוע מהלכים שיאפשרו להם השפעה על קבלת ההחלטות בחברה.

כך בעל המניות הגדול בחברה, זוהר לוי, שהגיע להחזקה של כ-20% ממניות כלכלית   באמצעות חברת סאמיט שבשליטתו, שיגר לפני כשבועיים הודעה לחברה ובמסגרתה דרש מהדירקטוריון לכנס בהקדם האפשרי אסיפה כללית של בעלי המניות.

בסדר היום של האסיפה מבקש לוי להחליט על סיום כהונתם של כל הדירקטורים בכלכלית, למעט הדירקטורים החיצוניים, ובמקומם למנות את עצמו, את יאיר שלהב ואת רון בארי כדירקטורים. בד בבד הוא מבקש לשנות את תקנון החברה, כך שמספר החברים בדירקטוריון יעמוד על 5 עד 7 בלבד.

כיום מורכבת מועצת המנהלים של כלכלית מ-9 דירקטורים, מתוכם 3 מונו על ידי בנק לאומי, לו כבר אין אינטרס בחברה. הוואקום שנוצר בחברה, מחדד את הצורך להביא לשינוי בתקנון, שאינו מתאים למצב החדש שנוצר - חברה ללא בעלים או גרעין שליטה מרכזי. לכן, יו"ר החברה אהרון פוגל בודק כעת אילו שינויים צריך לבצע בתקנון על רקע המצב החדש.

במקביל לדרישה של לוי, גם בית ההשקעות אלטשולר שחם, המחזיק בכ-10% ממניות כלכלית, שיגר הודעה לחברה, במסגרתה דרישה לכנס בהקדם האפשרי אסיפה מיוחדת של בעלי המניות, לצורך דיון בהרכב הדירקטורים המכהנים במועצת המנהלים למעט דירקטורים חיצוניים, ובמינוי נציג מטעמו (אלון כהן), לדירקטור.

בנוסף, דורשים באלטשולר שחם כי ככל שתתקיים אסיפה כללית של בעלי המניות בחברה, ללא קשר לבקשה, במועד מוקדם יותר, ייכללו נושאים אלה על סדר היום של האסיפה. עוד דורשים בבית ההשקעות, כי עד למועד כינוס האסיפה הכללית האמורה, לא יתקבלו בחברה החלטות שאינן במהלך עסקים רגיל.

לא מן הנמנע שגורמים נוספים המחזיקים במניות כלכלית יבקשו אף הם למנות דירקטורים או לשנות את התקנון. מלבד סאמיט ואלטשולר שחם, מחזיק איש העסקים דוד פורר בכ-12.4% ממניות החברה, חברת הביטוח הפניקס בכ-11.6%, בעל השליטה הקודם אליעזר פישמן בכ-7.5% ובית ההשקעות פסגות בכ-5.5%.

***אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"

מחזיקי המניות בכלכלית ירושלים
 מחזיקי המניות בכלכלית ירושלים