באנלימיטד מעריכים: חדר המידע למשקיעים ייפתח בסוף מאי

בעלי מניות במיזם הסיבים האופטיים: המטרה מעבר לגיוס הכסף היא לבנות את החברה מחדש מן היסוד

יפתח רון טל / צלם: איל יצהר
יפתח רון טל / צלם: איל יצהר

הערכות: חדר המידע לכניסת משקיעים למיזם הסיבים האופטיים אנלימיטד ייפתח ככל הנראה בסוף החודש הבא. המשקיעים יוכלו להיכנס לאתר אינטרנט ולקבל נתונים על מצב החברה ועל התוכניות שלה לעתיד, כאשר המטרה היא לגייס משקיע אסטרטגי, אך גם משקיעים פיננסיים הם חלק מהתוכנית.

במקביל, המיזם החל לעבוד מול משרד התקשורת ורשות החברות והאוצר במטרה לשנות את תנאי רישיונו, ובין היתר לבטל את ההגבלה שיש על פרטנר ועל סלקום להיות בעלים במיזם. את התהליך מוביל בנק ההשקעות רוטשילד. 

אנלימיטד מנוהלת היום מתחת לרדאר, קרי החברה ממשיכה בעבודות הפריסה שלה בערים שונות בארץ, אך לכולם ברור שללא שינוי בהרכב בעלי המניות וכניסת בעל שליטה חדש, המיזם יתקשה לתפוס תאוצה. 

ההבנה בקרב בעלי המניות היא שהמכרז לכניסת משקיע - מטרתו היא בעצם להקים את החברה מחדש, כלומר לבנות אותו בהרכב ובמתכונת שונה לחלוטין ולהתניע אותו מחדש. לכן, המגמה היא לא לכפות תנאים על המשקיעים מראש ולהכתיב להם בדיוק באיזה תנאים להיכנס, אלא להפך - לנהל משא-ומתן עם המשקיעים שיגלו עניין בהשקעה ולבחון יחד איתם מה צריך לעשות כדי לבנות את המיזם מחדש.

התוכניות בחברה מלמדות כי המיזם זקוק לסכום של מאות מיליוני שקלים ואף למעלה מכך, כדי להאיץ את הכיסוי בצורה כזו שהוא יכסה את רוב הלקוחות בארץ. כרגע יש למיזם כיסוי בקרב 30 אלף בתים, אבל יש לו רק 3,000 לקוחות לערך, בגלל שלא נעשתה עד כה שום עבודת שיווק ראויה.

קיימים סימני שאלה סביב הישארותם של חלק מבעלי המניות במיזם לאחר כניסת המשקיע, ולא מן הנמנע כי אחד מבעלי המניות דווקא יישאר במיזם אם כי הכל כרגע הוא בגדר שמועות ועד שלא תתבהר התמונה הסופית לאחר משא-ומתן עם משקיע שייבחר, אי-אפשר לדעת מי ירצה להישאר ומי לא. 

כרגע המיזם מתמקד במכירות של 200 מגה סימטרי ב-100 שקל כולל מע"מ, וזה המוצר המוביל שנמכר על-ידי ספקיות האינטרנט שמוכרות אותו.