במנקיינד נחושים לשווק עצמאית את מוצר "האינסולין בשאיפה"

המוצר שווק בעבר ע"י ענקית התרופות סנופי, במהלך שהסתכם בכישלון היום איבדה החברה 3% בת"א, ומאז החלה להיסחר כאן היא ירדה בכ-60% ■  מנכ"ל החברה, מתיו פפר: "נצטרך לגייס הון בקרוב"

מוצר האינסולין בשאיפה / צילום: אתר החברה
מוצר האינסולין בשאיפה / צילום: אתר החברה

חברת מנקיינד   האמריקאית, שמנייתה נסחרת גם בתל-אביב מאז אוקטובר 2015, נראית נחושה לקיים את הבטחתה לשווק בעצמה את מוצר "האינסולין בשאיפה" שפיתחה. לשם כך נערכת החברה לגייס את ההון הדרוש להשקה שכזו, שעלותה צפויה להגיע לכמה עשרות מיליוני דולרים לכל הפחות - כך עולה מדברים שאמר אתמול (ג') מנכ"ל החברה, מתיו פפר, בשיחת ועידה עם המשקיעים.

עם זאת, פפר הדגיש בשיחה כי תשקיף המדף שפרסמה החברה לגיוס של עד 500 מיליון דולר, וכן הסכם שחתמה אתמול עם בית ההשקעות FBR, למכירת מניות באמצעותו בהיקף של עד 50 מיליון דולר, הם רק מקדמי ביטחון, וכי אין כוונה מיידית לנצלם במחיר המניה הנוכחי.

לדבריו, עם הירידה בשווי מניית החברה ואובדן הסטטוס שלה כ"חברה גדולה ומוכרת" מבחינת בורסת נאסד"ק, פגו גם תשקיף המדף וההסכמים הקודמים עליהם חתמה, והיה צורך לחדשם. החברה אמנם צריכה לגייס הון, אמר פפר, אבל היא בוחנת כמה אפשרויות של הנפקת מניות, אג"ח להמרה ומימון אחר שאיננו מדלל (ייתכן שהכוונה היא להסכם שיווקי נוסף), ותעדכן בנושא בהמשך.

אתמול עלתה מניית מנקיינד ב-3.2% בנאסד"ק, ושווי החברה עומד על 695 מיליון דולר. היום דווקא ירדה המניה בתל אביב בכ-3%, כשמאז החלה להיסחר כאן היא איבדה כ-60% משוויה.

מנקיינד יוצאת להשקה עצמאית של המוצר שפיתחה, לאחר הכישלון והביטול של הסכם שיתוף-הפעולה השיווקי שלה עם חברת התרופות הבינלאומית סנופי (Sanofi).

חברת הענק המומחית בסוכרת השיקה את המוצר ב-2014, אולם לא הצליחה לבנות מכירות מעבר להיקף של מיליוני אירו בודדים, נתון נמוך משמעותית מזה שלו קיוותה. במנקיינד טענו כי סנופי השיקה את המוצר בצורה לא נכונה. בשיחת הוועידה ציינה החברה כי היא עשויה לפנות לטריטוריות חדשות מלבד ארה"ב, וכי תרחיב בעניין מרגע שייחתמו הסכמים רלוונטיים.