ענבל אור לבית המשפט: נכסיי שווים כ-58 מיליון שקל

(עדכון) - אור פרסמה דוח מפורט על נכסיה: 5 דירות, 8 נכסים בגדר "זכויות לדירות", תכשיטים ב-2.5 מיליון שקל ויתרה של 2.25 מיליון שקל ■ טוענת כי משכורתה עומדת על 37,665 שקל ברוטו, שמהם נשארים לה רק 11 אלף שקל נטו ■ אורנשטיין דרש ממנה להגיש דוח חדש ומעודכן

ענבל אור/ צלם: שלומי יוסף
ענבל אור/ צלם: שלומי יוסף

5 דירות, 8 נכסים שהם בגדר "זכויות לדירות", תכשיטים ב-2.5 מיליון שקל ויתרה של 2.25 מיליון שקל - 58 מיליון שקל סך-הכול - אלה נכסיה של ענבל אור, לפי הערכתה בדוח מצבת הנכסים שהגישה היום (א') לבית המשפט. זאת בעוד מאות נושים שהפקידו מאות אלפי שקלים ולעתים מיליונים בידיה של אור, מקווים שעוד יראו משהו מן הכספים שהשקיעו בקבוצות הרכישה של יזמית הנדל"ן.

כדרכה בקודש הגישה אור את המסמך לאחר המועד שנקבע להגשתו, ותוך שהיא טוענת כי המסמך חלקי וייתכן שאינו מדויק, שכן לטענתה לא ניתן לה משך זמן מספיק לברר את העובדות לאשורן, כמו גם שלא הועמדו לה המסמכים, שהוצאו משליטתה.

בהודעה על הגשת המסמך האשימה אור, באמצעות עורך דינה הנוכחי אילן בומבך, את כונס הנכסים שלה והמפרק של חברותיה, עו"ד איתן ארז, באיחור ובחלקיות של הדוח. זאת, לטענתה, משום שהוא סירב להעביר לידיה את מסמכי חשבונות הבנק של החברות מקבוצת אור סיטי.

טענותיה של אור הולמות את טענותיו של המפרק בעניין אחזקותיה הפרטיות בנדל"ן - 13 נכסי נדל"ן בסך-הכול, ובהם 5 דירות ו-8 "זכויות לדירות" בפרויקטים עתידיים, לרבות הזכות לשתי הדירות הרשומות על שמות בנותיה הקטינות בפרויקט מגדלי הצעירים. בסך-הכול מעריכה אור את שווי הנדל"ן שבבעלותה ב-52 מיליון שקל לאחר ניכוי המשכנתאות הרובצות על הדירות.

עוד עולה מהדוח כי אור עצמה מחזיקה מלאי תכשיטים בסכום "צנוע" של 2.5 מיליון שקל. ביתרת חשבונות הבנק השונים של אור, לרבות חשבונות נאמנות, יש 2.25 מיליון שקל - כך היא מדווחת; ובנוסף היא מחזיקה ברכב (לא ברור אם מדובר באותו ג'יפ נודע שסיפק כותרות לרוב) ששוויו נטו מוערך בכ-330 אלף שקל.

בסך-הכול מוערכים נכסיה האישיים של אור על-ידה ב-58 מיליון שקל.

בסעיף ההתחייבויות מציינת אור חוב לגרוש שלה בסך 2.5 מיליון שקל. נזכיר כי מדוח שהגיש כונס הנכסים של אור והמפרק של אור סיטי, עו"ד ארז, עולה כי החברות בקבוצה שילמו לגרוש כ-1.7 מיליון שקל כדי לשרת את חובותיה של אור כלפי הגרוש בעקבות הסכם הגירושים.

מה קרה ליתרה ביו-בנק?

פרט מעניין בדוח הוא יתרת החשבונות של אור ביו-בנק, המוצגת בדוח כיתרה של כ-65 אלף שקל בסך-הכול.

באחד הדיונים שקדמו להחלטה על כינוס הנכסים לאור, ועל פירוק חברותיה, הציג עו"ד עמית פינס, המייצג את בנק מזרחי-טפחות, מסמך שהציגה אור לבנק לדבריו, המעיד לכאורה על יתרת חשבון של 28 מיליון שקל בחשבונות הללו.

עו"ד פינס מסר אז: "המסמך שהציגה אור לבנק באמצע פברואר (עוד לפני חקירת רשות המסים נגד אור ולפני בקשות הפירוק שהוגשו לחברותיה - ג'מ') מראה על אישור יתרות בחשבון ביו-בנק, יתרה בחשבון של 28 מיליון שקל. שימו לב שצילום המסך לא כולל את שם בעל החשבון. ניתן לנו צ'ק מיו-בנק לכיסוי החריגה בחשבון, והצ'ק חזר. בעקבות זאת גברת אור שלחה את המייל המצורף, שמסביר לנו לכאורה את נסיבות חזרת אותו צ'ק - כביכול על רקע העובדה שלמרות היתרות בחשבון ביו-בנק, אין בחשבון מסגרת אשראי ומוסבר שיש מדיניות שלפיה לא כובד הצ'ק.

"במשפט האחרון באותו מייל כתוב: 'מאחר שאני מתכוונת להשקיע בייזום נדל"ן, אין ספק שאשתמש בכספים הללו (אותם 28 מיליון שקל כביכול - ג'מ') לטובת רכישת מגרשים'. אז אני שואל - או שלחברה יש 28 מיליון שקל ביו-בנק, ואז נשאלת השאלה איך מתקשה החברה להפקיד כמה מאות אלפי שקלים בקופת ההקפאה (ענבל אור אחרה נכון למועד אותו דיון בתשלומים של כ-300 אלף שקל לקופת הקפאת ההליכים לחברותיה - ג'מ') - או שכל הסיפור הזה הוא מעשה הונאה מראשיתו ועד סופו. אין לי תשובה לזה".

אם אכן היו 28 מיליון שקל בחשבונות של אור ביו-בנק, השאלה היא היכן הם? ואם לא היו - האם קיים חשד לזיוף יתרה בחשבון בנק?

הדוח יוגש מחדש

בדיון הקצר שהתנהל היום בתיק, חזר עו"ד בומבך על טענותיו בעניין הקשיים בהגשת הדוח. בתום הדיון ציין השופט איתן אורנשטיין כי "לדברי בא-כוח החייבת, מטעמים אלה ואחרים לא הוגש דוח באופן שיש להגיש דוחות מהסוג האמור".

לאחר שעו"ד יואב בן-פורת ממשרדו של המפרק, עו"ד ארז, הסכים להעביר לידי אור את המסמכים שהיא טוענת שנדרשים לה להגשת הדוח, החליט השופט כי המסמכים יועברו לאור תוך 48 שעות, והיא תגיש תוך 3 ימים לאחר מכן דוח חדש ומעודכן.

ואולם, קשה לדמיין שמן המסמכים יעלו גילויים מפתיעים על נכסים פרטיים של אור שלא היה ידוע לה עליהם עד כה. 

הנכסים של אור
 הנכסים של אור

הנדלן של ענבל אור
 הנדלן של ענבל אור

הנכסים של אור
 הנכסים של אור