החשוד הנוסף בהעלמות המס לכאורה של רפי ליפא: שלמה אנג'ל

רפי ליפא מיכאל ססלר ושלמה אנג'ל הם בעליה של חברה הולנדית המחזיקה בחברות-בנות בגרמניה עם נכסי נדל"ן מניבים בברלין ■ השלושה נעצרו בחשד כי לא דיווחו על הכנסותיהם מאשכול החברות ■ ססלר חשוד גם כי לא דיווח לרשות המסים מ-2006

רפי ליפא / צילום: תמר מצפי
רפי ליפא / צילום: תמר מצפי

איש העסקים שלמה אנג'ל הוא החשוד הנוסף בפרשת העלמת ההכנסות של רפי ליפא - כך הותר הבוקר (א') לפרסום.

לפני כחודש הודיעה רשות המסים על מעצרם של יועץ ההנפקות רפי ליפא ושל מיכאל ססלר, חתנו של בעל השליטה בקבוצת אלקטרה, גרשון זלקינד, בחשד להעלמות מס. הרשות הודיעה עוד כי במסגרת הפרשה נחקר איש עסקים נוסף הפעיל בענף היהלומים, ששמו נאסר לפרסום, בחשד להעלמת מס מהכנסות שהפיקו מאשכול חברות נדל"ן מניב גרמניות, המוחזקות על-ידי חברה הולנדית, ששוויה עומד על כ-14 מיליון אירו.

היום הותר לפרסום כי החשוד הנוסף בפרשה הוא שלמה אנג'ל, גיסו של ליפא. שמו של אנג'ל כבר עלה במסגרת חקירות פליליות קודמות של רשות המסים, בפרשת הבנק המחתרתי בבורסה ליהלומים, שם נחשד ונחקר, ושמו הותר לפרסום, וכן במסגרת פרשייה נוספת של הברחות מחו"ל, אשר גם שם נחקר באזהרה.

שמו של חשוד נוסף בפרשה, רואה חשבון, עדיין אסור בפרסום. 

מבקשת המעצר שהוגשה בעניינם של הארבעה עולה כי ליפא וססלר הם בעלי השליטה "הרשמיים" בחברה ההולנדית BEPLUSCO, המחזיקה במספר חברות-בנות בגרמניה, שאחת מהן מחזיקה בנדל"ן מניב בברלין. מדובר באשכול חברות זרות, המחייבות את בעלי השליטה בהן לדווח על עובדת אחזקתן וכן לזקוף הכנסה בדינן רווחיהן. ואולם, מחקירת יחידת יהלום של רשות המסים עלה כי הם ואנג'ל - הבעלים הנוסף לכאורה של אשכול החברות - הסתירו את בעלותם על האשכול.

אנג'ל, נטען, הסתיר את עובדת היותו בעל השליטה יחד עם ליפא וססלר, ולא דיווח על כך בהצהרת ההון שלו ובדוחותיו השנתיים שהגיש למס הכנסה. עוד עלה בחקירה כי החשוד האמור הסתיר מרשויות המס הלוואת בעלים אשר העניק לחברה ההולנדית. 

מבקשת המעצר בפרשה כי החשודים הרשומים כבעלים רשמיים של החברה ההולנדית, לא דיווחו על הכנסותיהם מרווחיה.

החשוד הרביעי בפרשה, רואי החשבון ששמו אסור לפרסום, נחשד בסיוע בהסתרת ההכנסות של בעלי החברה מרשויות המס.