העיתונאית החשודה בשפיכת שמן רותח על אמה: ספיר ניסני

כך הותר היום לפרסום ■ ניסני טוענת כי שפיכת השמן אירעה בתאונה, עקב מעידה על שואב אבק רובוטי, אולם המשטרה חושדת כי מדובר באירוע שבוצע במתכוון ■ מעצרה הוארך עד יום שלישי, והיא תישלח לבדיקה פסיכיאטרית

ספיר ניסני / מתוך פייסבוק
ספיר ניסני / מתוך פייסבוק

בית המשפט התיר היום (א') לפרסום את שמה של העיתונאית החשודה בשפיכת שמן רותח על ראש אמה. מדובר בספיר ניסני הפועלת כעיתונאית מגיל 14, כשחשפה סיפורים הנוגעים לבני נוער במקומונים, ומאז המשיכה לעבוד בתחום. 

מעצרה של ניסני הוארך שוב עד ליום שלישי. אמה מאושפזת במצב קשה. בנוסף, הוחלט לשלוח את ניסני לבדיקה פסיכיאטרית. 

בתחילה טענה ניסני כי שפיכת השמן אירעה בתאונה, עקב מעידה על שואב אבק רובוטי. המשטרה, לעומת זאת, חשדה כי מדובר באירוע שבוצע במתכוון, וניסתה להוכיח את חשדותיה בימים האחרונים. בדיון הארכת המעצר היום ציין סנגורה של ניסני כי היא הזמינה לאמה אמבולנס לאחר אירוע שפיכת השמן. 

 

בדיון הארכת המעצר של ניסני בשבוע שעבר ציינה השופטת הדס רוזנברג-שיינרט, בין היתר, כי "במהלך הימים האחרונים בוצעו פעולות חקירה מהותיות... החשד הסביר התעצם בצורה ניכרת מאז הארכת המעצר האחרונה... גרסתה של החשודה, כעולה מהודעותיה ומן השחזור שערכה, מעלה תמיהות רבות, הן בנוגע למהות מעשיה של החשודה, הן בנוגע למעשיה לאחר הפגיעה באם והן בנוגע לסיבתיות המעשים כולם. צפייה בקלטת השחזור מעלה קושי רב באשר להתאמה בין גרסת החשודה לבין מהות הפגיעה באם. יתרה מכך, המסמך שסומן על-ידי במ/6 מחזק בצורה מהותית את החשד לביצוע פעולה מכוונת מצידה של החשודה, בשים לב לפגיעותיה של האם".

עוד קבעה השופטת: "לא למותר להוסיף בהקשר זה כי חלקים לא מעטים בגרסת החשודה, בעיקר בנוגע לטיב יחסיה עם אמה ולמהות מעשיה לאחר שפיכת השמן, לא מצאו אישוש בהודעות שנגבו ממעורבים הנוגעים לעניין. בתיק החקירה קיימות אף אינדיקציות ברורות המעלות חשש לשיבוש הליכי חקירה... נוכח מסוכנות החשודה, כעולה מנסיבות ביצוע העבירה המיוחסת לה, ובהתחשב במהות פעולות החקירה הנדרשות לביצוע, שוכנעתי כי קיים יסוד סביר לחשש ששחרורה של החשודה עלול להוביל לסיכון אדם".