מתרחבת במזרח: רשת מקס ברנר פתחה סניף בסין

הסניף, שנפתח בבייג'ין, מצטרף ל-64 הסניפים של הרשת בעולם ■ מייק אבנר, יו"ר הרשת: "מזרח אסיה ואוסטרליה הן מנוע הצמיחה המרכזי שלנו"

חנות מקס ברנר בסין. הזכיין המקומי צפוי לפתוח סניפים נוספים כבר השנה / צילום: אנדרו רוז
חנות מקס ברנר בסין. הזכיין המקומי צפוי לפתוח סניפים נוספים כבר השנה / צילום: אנדרו רוז

איך אומרים שוקולד בסינית? רשת מקס ברנר פתחה אתמול (א') סניף ראשון בסין, ובכך היא ממשיכה את התרחבותה באסיה. הסניף, שנפתח בבייג'ין, מצטרף ל-64 הסניפים שמפעילה הרשת ברחבי העולם, והוא ממוקם בקניון THE PLACE ברובע הפיננסי והיוקרתי של העיר. במקביל פתחה הרשת בשבוע האחרון את הסניף החמישי ביפן, בסמוך לדיסנילנד טוקיו.

רשת מקס ברנר נוסדה ב-1996, וכיום היא מצויה בבעלות קבוצת שטראוס. מרבית הסניפים הפועלים בעולם, כולל זה שנפתח בסין, פועלים במודל של זכיינות, כשמדובר בזכיינים מקומיים. הזכיין בסין הוא MAAN COFFEE, המחזיק בבעלותו יותר מ-100 מסעדות ובתי-קפה בערים המרכזיות במדינה, והצפי הוא שייפתחו סניפים נוספים כבר בשנה הקרובה.

עיקר הפעילות של מקס ברנר ברחבי העולם מתמקד באוסטרליה, שם מונה הרשת 41 סניפים. בארה"ב קיימים 5 סניפים, ביפן פועלים 5 סניפים שנפתחו בטווח זמן של פחות משנה, ברוסיה מפעילה הרשת שני סניפים, בסינגפור פועל סניף אחד, וסניפים נוספים פועלים בדרום קוריאה - שם ייפתח בשבועות הקרובים סניף נוסף.

בישראל כוללת הרשת 8 סניפים, כאשר בשנה האחרונה נפתחו שני סניפים: במרכז שרונה בתל-אביב ובפתח-תקווה.

גם הסניף בבייג'ין מעוצב בהתאם לקו העיצובי של המסעדות, אשר נשמר בכל הסניפים בישראל ומחוצה לה. כמו ביתר סניפי הרשת, גם הסינים יכולים לרכוש את מוצרי מקס ברנר המיוצרים במפעל החברה בבית-שמש ומיוצאים ממנה לכל העולם. התפריטים בכל הסניפים בעולם זהים והמחירים דומים, בכפוף לשיקול-דעת של הזכיין המקומי בכל מדינה.

בשנת 2015 הסתכמו המכירות מקס ברנר בכל סניפיה בעולם ב-109 מיליון שקל, לעומת היקף מכירות של 111 מיליון שקל בשנה הקודמת. בחברה מדגישים כי הצמיחה האורגנית בנטרול השפעות המטבע של מכירות הרשת, הסתכמה בקיטון של 5.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

מייק אבנר, יו"ר מקס ברנר וחבר הנהלת קבוצת שטראוס, מסר כי: "כניסתה של מקס ברנר לסין, במקביל להצלחה לה זוכה הרשת גם ביפן, בקוריאה ובאוסטרליה, הופכת את מזרח אסיה ואוסטרליה למנוע הצמיחה המרכזי שלה. חדירתה של הרשת למדינות נוספות, וצמיחתה במדינות הקיימות, מהווה הוקרה לאיכות הייחודית של הרשת ומוצריה ברמה לאומית ובינלאומית כאחד".