סמנכ"ל ב-Wix: "מעדיפים לא להגיע בינתיים לרווחיות נקייה"

חברת האינטרנט סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 61.6 מיליון דולר, צמיחה של 38.3%

ליאור שמש / צילום: תמר מצ
ליאור שמש / צילום: תמר מצ

"מתוך 10 רבעונים כחברה ציבורית, בתשעה רבעונים עקפנו את התחזיות, וגם ברבעון הראשון המספרים מדברים בעד עצמם: עקפנו את התחזיות בכל פרמטר אפשרי, לא רק פיננסי אלא גם עסקי" - כך אומר היום (ד') נשיא חברת האינטרנט Wix, ניר זוהר. החברה פרסמה היום דוחות טובים לסיכום הרבעון הראשון, והעלתה את התחזיות לשנת 2016 כולה.

Wix , המנוהלת על-ידי אבישי אברהמי, פיתחה פלטפורמה להקמת אתרי אינטרנט ופונה בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 61.6 מיליון דולר, צמיחה של 38.3% ביחס לרבעון המקביל וגבוה מתחזיות האנליסטים, שהיו ל-60.7 מיליון דולר. במקביל, הגבייה (נתון הכולל את השינוי בהכנסות הנדחות) צמחה ב-35.5% ל-75.7 מיליון דולר.

בדומה לרבעונים הקודמים, גם ברבעון הראשון מציגה Wix רווחיות על בסיס EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות), שהסתכם ברבעון ב-2.7 מיליון דולר, לעומת EBITDA שלילי של 493 אלף דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה Wix עדיין רחוקה מרווחיות, עם הפסד נקי חשבונאי (GAAP) של 19.9 מיליון דולר - עלייה מ-16 מיליון דולר מההפסד ברבעון המקביל, והפסד Non-GAAP של 12.2 מיליון דולר, לעומת 11.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.

סמנכ"ל הכספים, ליאור שמש, מסביר שככל שהגבייה צומחת, החברה משקיעה יותר בשיווק, דבר שמשפיע באופן אבסורדי דווקא על הגדלת ההפסד הנקי GAAP, ולכן החברה מציגה את מדד ה-EBITDA המתואם, שמציג לדעתו טוב יותר את פעילותה. "אני לא אומר שלעולם לא נגיע לרווחיות נקייה על בסיס GAAP, אבל אני מעדיף שזה לא יגיע עדיין, כי אז המשמעות היא שהגבייה נחלשת", אומר שמש.

לדברי שמש, שלוש השפעות חברו יחד ברבעון והובילו לתוצאות החיוביות: "הטראפיק גדל, והראינו מספר שיא של 5.3 מיליון משתמשים שהצטרפו ברבעון, דבר שמראה את חוזק המותג Wix; אחוז ההמרה מלקוחות חינמיים למשלמים עלה (בסוף הרבעון היו לחברה 1.94 מיליון מנויים משלמים, ש'ח'ו); וה-ARPU, המחיר הממוצע שלקוח פרימיום משלם, עלה ב-7% לעומת הרבעון הקודם בזכות ורטיקלים חדשים שהשקנו בשנה שעברה, שאנשים צריכים אותם לניהול העסק. מה שיפה זה שההשפעות לא חד-פעמיות, ולכן אנו מעלים תחזיות", אומר שמש.

התחזית החדשה היא לגבייה של 320-324 מיליון דולר, הכנסות של 274-277 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 30-32 מיליון דולר ב-2016. מדובר על צמיחה צפויה של מעל 30% בנתוני הגבייה וההכנסות ביחס ל-2015, ושל מעל 100% ב-EBITDA.

Wix נסחרת בנאסד"ק בשווי 984 מיליון דולר, ובתקופה האחרונה המניה נמצאת במומנטום חיובי. לדברי זוהר, "המשקיעים הגדולים שלנו, כמו פידליטי ו-T.Rowe, אוהבים את Wix ומאמינים בחברה. מחיר המניה מושפע מהרבה דברים, חלקם נתוני מאקרו וחלקם מאמון המשקיעים. בסך הכול המשקיעים מרוצים, ואנחנו מקווים שהשיפור במניה יימשך".

לפני כשנתיים ביטלתם הנפקה משנית בנאסד"ק בשל תנאי השוק שהשפיעו לרעה על המניה. התוכנית לגייס עשויה לחזור בקרוב?

שמש: "נשקול זאת בהמשך, הכל תלוי במחיר".