מיילן מגייסת את שרה ג'סיקה פרקר, לוזון מחליף את הרו"ח של דורי

וגם: סמנכ"לית הכספים של נייס עוזבת אחרי שנה בלבד

שרה ג'סיקה פרקר / צילום: רויטרס
שרה ג'סיקה פרקר / צילום: רויטרס

גם למיילן יש כוכבת

לטבע יש את ג'ניפר מוריסון? מיילן מגייסת את שרה ג'סיקה פרקר, שתעלה את המודעות לאלרגיות

מה הקשר בין שחקניות אמריקאיות לחברות תרופות שנסחרות (גם) בישראל? אחרי שבשבוע שעבר השחקנית ג'ניפר מוריסון מהסדרה "האוס" חברה לטבע כדי לסייע בהעלאת המודעות למיגרנה, אתמול גייסה המתחרה מיילן לשורותיה את השחקנית שרה ג'סיקה פרקר, המוכרת בעיקר מהסדרה "סקס והעיר הגדולה".

פרקר, אם לילד עם אלרגיות חמורות, תסייע למיילן להעלות את המודעות ל-anaphylaxis, תגובה אלרגית מסכנת חיים. "באמצעות יוזמה זו, מיילן, יחד עם השחקנית, המפיקה, אשת העסקים והאמא - שרה ג'סיקה פרקר - מבקשת להגביר את הידע בנוגע לסיכונים הכרוכים בכך", ציינה מיילן בהודעתה.

החברה מבקשת ממשפחות שסובלות מהתופעה להכין סרטונים קצרים המספרים על המציאות היומיומית בהתמודדות שלהם. פרקר הביעה תקווה שמשפחות רבות יעשו זאת.

"כמו כל משפחה, יש לנו סיפור משלנו. למדנו על האלרגיה של בננו לבוטנים ואגוזים רק אחרי שחווינו איתו תופעה של anaphylaxis, ואני עדיין זוכרת בבהירות רבה כמה מפחיד היה אותו יום לכולנו", סיפרה פרקר. "מאז למדנו להבין את הסיכונים ואת הצורך הקריטי לנקוט בצעדים פרואקטיביים לנהל את האלרגיה".

לפי נתוני מיילן, כ-43 מיליון איש בארה"ב נמצאים בסיכון ל-anaphylaxis, כולל 1 מכל 13 ילדים שסובל מאלרגיות לסוגי מזון מסוימים. התרופה המקורית המשמעותית ביותר של מיילן היא EpiPen, זריקה שמיועדת לטפל באלרגיות חמורות.

מיילן נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב בשווי 20.6 מיליארד דולר.

 

שרה ג'סיקה פרקר / צילום: רויטרס
 שרה ג'סיקה פרקר / צילום: רויטרס

קרב הגדולים

בעקבות תביעת האחים נפתלי: ביג אאוטלט תשנה את שמה

לפני קרוב לחצי שנה חברות האופנה סקאל ובריל חתמו עם היזם רוני זנגי על הסכם להקמתה של רשת חנויות אאוטלט תחת השם "Big Outlet". 

הדבר היה לצנינים בעיני האחים יהודה ורוני נפתלי, בעלי רשת ביג מרכזי קניות, והם תבעו את המיזם החדש כנגד השימוש במילה "Big" ודרשו שישנה את שמו.

עתה מודיע זנגי כי החליט לשנות את שם החברה ל-"Biggest Outlet". בחברה של זנגי טוענים כי מטרת התביעה הייתה להחליש את המתחרה החדשה, שהרי "תביעתה של רשת מרכזי ביג הוגשה רק כנגד Big Outlet, אך לא כנגד עשרות עסקים אחרים בישראל שעושים שימוש במילה 'Big' או 'גדול'".

ומה לגבי הבחירה בשם החדש? האם לא מספיק גדול, ועתה החברה היא "הגדולה מכולם", בשמה בלבד (לפחות לעת עתה)? לפי זנגי,"השם החדש משקף את המטרה שלנו, להיות רשת חנויות האאוטלט הגדולה בארץ". נחיה ונראה.

רוני ויהודה נפתלי / צילום: תמר מצפי
 רוני ויהודה נפתלי / צילום: תמר מצפי

הרבידים עובדים בקצב

פתחו בתוך חודש וחצי את 12 הסניפים שקנו ממגה

בסוף 2015 קנתה משפחת רביד, בעלת רשת ויקטורי, 11 מסניפי רשת מגה הקורסת. בחודש וחצי האחרונים הם פתחו אותם מחדש. לדברי החברה, המהלך נעשה תוך השארת 600 עובדי מגה לשעבר במקום עבודתם. עתה לרשת ויקטורי יש 42 סניפים.

במקביל, האב חיים (נשיא החברה) והאחים אייל (מנכ"ל) ואבי (סמנכ"ל תפעול) מבית רביד פותחים מרכז לוגיסטי חדש ביבנה בהשקעה של 7 מיליון שקל.

ויקטורי רשמה ב-2015 עלייה של 9.1% בהכנסות לשיא של 979 מיליון שקל, ומנגד הרווח התפעולי ירד חדות ב-10.3% והסתכם ב-25.4 מיליון שקל. מנייתה עלתה בשנה האחרונה ב-27%.

אבי, חיים ואייל רביד / צילום: שרי חיימזון
 אבי, חיים ואייל רביד / צילום: שרי חיימזון

בחזרה ל-48' עם אודי אלוני

השבוע התקיימה הפרמיירה של "ג'נקשן 48", סרטו החדש של אודי אלוני, העוסק בבעיית הזהות של הערבים שנותרו בישראל לאחר מלחמת העצמאות. הקרנת הבכורה התקיימה בסינמה סיטי בגלילות.

אלוני, יחד עם משה אדרי, בעלי יונייטד קינג, אירח שם, בין היתר, את אשת העסקים גליה אלבין; עמוס שוקן, מו"ל עיתון "הארץ"; המפיק דודי זילבר; מנכ"ל קרן רבינוביץ' לקולנוע, גיורא עיני; שר הביטחון לשעבר, איציק מרדכי; יו"רית מרצ, זהבה גלאון; ויו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה.

הסרט, שעולה לאקרנים הערב, זכה לפני חודשיים בפרס הסרט העלילתי בברלין. "ג'נקשן 48" הוא קו-פרודוקציה ישראלית-גרמנית-אמריקאית, אותה הוביל אודי אלוני ביחד עם המפיקים-קולנוענים אורן מוברמן וג'יימס שיימוס. בין השחקנים המשתתפים בו ניתן לציין את סלווה נקרה, טאריק קופטי, הישאם סולימן, מיכאל מושונוב ומאיסה עבד אלהאדי.

אלבין ואלוני / צילום: רפי דלויה
 אלבין ואלוני / צילום: רפי דלויה

לוזון מצא את האשם? מחליף את הרו"ח של דורי

קוסט פורר ליווה את דורי בנייה כשהתגלה בה כאוס פיננסי חסר תקדים. PwC ישראל יחליף אותו

עמוס לוזון ממשיך לרענן את השורות בקבוצת דורי ובחברה-הבת דורי בנייה, שעדכנה הבוקר (ה') על החלפת משרד רואי החשבון שלה ועל מינויו של משרד PwC ישראל במקומו של קוסט פורר גבאי את קסירר, המלווה את דורי בנייה מסוף 2009.

מינוי זה מגיע שבועות ספורים לאחר שדורי בנייה החליפה את שדרת הניהול הבכירה שלה. במסגרת זו מינתה את יעקב לוזון, אחיו של עמוס לוזון, לתפקיד מנכ"ל החברה, שכיהן טרם לכך במשך תקופה קצרה כמשנה למנכ"ל וכסמנכ"ל תפעול זמני, ומינתה יועץ משפטי (רן ניסן כהן), סמנכ"ל כספים (אסף כהן) וחשבת (נעמה אוחנה).

בנוסף מונתה ליה לוזון, בתו של עמוס, למנהלת פיתוח עסקי ועוזרת אישית לעמוס, המכהן כמנכ"ל קבוצת א. דורי.

לוזון, שרכש את השליטה בקבוצת דורי לפני כ-4 חודשים תמורת פחות מ-10 מיליון שקל, פועל כעת למזג את דורי בנייה לתוך קבוצת דורי, באמצעות הקמת חברה פרטית ייעודית שתציע לבעלי המניות של דורי בנייה לקנות את מניותיהם. הוא מנסה לעשות זאת במחיר בו נכשל מוקדם יותר השנה ניסיונו למחוק את חברת דורי בנייה מהמסחר בבורסה באמצעות הצעת רכש שפרסמה א. דורי.

קוסט פורר היה משרד רואי החשבון שליווה את פעילותה של דורי בנייה, מחברות הביצוע הגדולות בישראל, בתקופה שהתגלה בה כאוס פיננסי חסר תקדים, שהוערך תחילה בכמה עשרות מיליוני שקלים, ותוך חודשים ספורים התברר כי היקף ההפסד מצטבר לסכום-עתק בהיקף של כ-450 מיליון שקל, שכמחציתו השתרשר מעלה לחברה-האם, קבוצת דורי. 

עמוס לוזון / צילום: איל יצהר
 עמוס לוזון / צילום: איל יצהר

לא נחמד בנייס?

סמנכ"לית הכספים עוזבת אחרי שנה בלבד

שנה ורבע אחרי שמונתה לתפקיד, סמנכ"לית הכספים של חברת הטכנולוגיה נייס, שרית שגיב, הודיעה היום על כוונתה לפרוש. שגיב תפרוש בחודשים הקרובים לאחר שתעביר את התפקיד באופן מסודר למי שייבחר כמחליף שלה. שגיב הגיעה לנייס לאחר שכיהנה כסמנכ"לית כספים של ריטליקס, והחליפה בנייס את מי שהייתה סמנכ"לית כספים במשך כ-8 שנים, דפנה גרובר.

אמנם תקופת הכהונה של שגיב בנייס לא הייתה ארוכה, אך היא הייתה מלאת פעילות: נייס הספיקה בתקופה זו למכור בשתי עסקאות שונות בהיקף כולל של מעל רבע מיליארד דולר את פעילותה בתחום הביטחוני, ולרכוש חברה מארה"ב ב-135 מיליון דולר.

"בעוד ששרית הייתה בנייס תקופה קצרה, היא תרמה תרומה נכבדה שתאפשר לקחת את החברה לשלב הבא בתהליך הטרנספורמציה לקראת הפיכתה של נייס לחברת Enterprise Software. בשמי ובשם החברה, אני רוצה להודות לשרית על ההובלה והשירות עבור החברה", אמר מנכ"ל נייס, ברק עילם.

נייס נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב, ושווי השוק שלה הוא 3.8 מיליארד דולר.

 

הפנטזי של גילאי דולב

אחרי שדיווחה אתמול (ד') על מזכר הבנות לשיתוף-פעולה במכסיקו, חברת המשחקים פנטזי דיווחה על מינוי יו"ר - גילאי דולב. דולב הוא ותיק בשוק ההון, שעסק בניהול השקעות וייעוץ, ואף בכתיבה בעיתונות הכלכלית. בעבר ניהל את חברת D&A (דולב-אברמוביץ'), שסיפקה מידע, בעיקר לגופי השקעה בחו"ל, על תחומי ההיי-טק בארץ.

הוא משמש כיום כדירקטור בחברות רובוגרופ וזד.בי.אי ויועץ עצמאי בשוק ההון.

חברת פנטזי נטוורק פועלת בתחום המתפתח של אפליקציות להפעלת משחקי פנטזי ספורט שונים. אתמול דיווחה החברה כי חתמה על מזכר הבנות להסכם לפיו תשקיע אצטקה, חברת תקשורת ומדיה מהגדולות במקסיקו ובאמריקה הלטינית, כ-1 מיליון דולר בפנטזי, ותקבל באמצעות תאגיד ייעודי (AMD) רישיון, לא בלעדי, להפעלת משחקי הפנטזי ספורט של החברה במקסיקו ואמריקה הלטינית.

פנטזי נטוורק נסחרת בתל-אביב לפי שווי של כ-25 מיליון שקל, לאחר שבשנה האחרונה איבדה כ-25% משוויה.

ולנו יש את אבו גוש

המועצה המקומית ודורון ספיר מקדמים חומוס

השבוע הבא גדוש בציון ימים מיוחדים: קודם יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, אחריו יום העצמאות, וביום שאחרי - יום החומוס הבינלאומי. אבו גוש היא מהמותגים הבולטים של המאכל המזרח תיכוני, שמוסלמים טוענים שהמציא אותו צלאח א-דין, אך יש סבירות גבוהה שכבר במצרים העתיקה נהנו ממנו.

בעוד שבוע ינסו שם למכור טון של חומוס בתוך פחות מ-12 שעות, במסגרת צלחת החומוס הגדולה בעולם. לשם כך יצטרכו למכור יותר מ-8,000 מנות.

ג'וואדת איברהים, בעלי מסעדת אבו גוש, אמר כי "נוכיח לכל העולם שאנחנו אלופי העולם באכילת חומוס המאכל, שהפך לסמל הד- קיום".

בינתיים, מצטרפת ליוזמה חברת כרטיסי האשראי קלאב דיינרס, שתיתן ללקוחותיה חומוס חינם במסגרת הפסטיבל והנחה של 20% על כל התפריט במסעדה.

חברת כרטיסי האשראי Cal מפעילה מספר כרטיסי אשראי - ויזה, דיינרס, מאסטרקארד ו-CalFixnet, ומנהל אותה דורון ספיר.

דורון ספיר / צילום: תמר מצפי
 דורון ספיר / צילום: תמר מצפי