שמואל סלבין ודורון שורר מצטרפים לגדעון סער בסיוע לסוכני ביטוח

יהיו חברים בוועדה שמקימה הלשכה לשרטט את עתיד הענף וסוכני הביטוח בשנת 2030 ■ המטרה - להתחבר לח"כים ולהשפיע על האוצר

דורון שורר / צילום: תמר מצפי
דורון שורר / צילום: תמר מצפי

מי יצטרף לשר לשעבר מהליכוד, גדעון סער, בוועדה שמקימה לשכת סוכני ביטוח על מנת לשרטט את עתיד סוכני הביטוח וענף הביטוח בשנת 2030? הלשכה, בראשות הנשיא אריה אברמוביץ, דיווחה היום כי לסער ולאברמוביץ יצטרפו עוד שני "בכירים לשעבר": שמואל סלבין, בעבר מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד העבודה והרווחה והיועץ הכלכלי לראש הממשלה, דירקטור בחברות רבות, בהן מנורה מבטחים ודורי בניה, וכיום יו"ר בקרן הריט סלע 1 וחבר הוועדה לתכנון ולתקצוב במועצה להשכלה גבוהה; ורו"ח דורון שורר - לשעבר הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, מנכ"ל משרד התחבורה, יו"ר הפניקס, וגם מי שניסה להרים את הבנק החברתי אופק, ללא הצלחה.

בלשכת סוכני הביטוח מנסים לשוות לוועדה מעמד ציבורי כמו נייטרלי, למרות שמעמדה אינו כזה בפועל, ולו רק משום היותה כפופה ומחויבת ללשכת הסוכנים - גוף לא נבחר שמייצג אך ורק סוכני ביטוח.

מדובר בצעד נוסף במהלך שמובילה הלשכה לחיזוק החיבור שלה לח"כים, בעיקר ממפלגת השלטון, שרבים מהם הופיעו בכנס המרכזי של הלשכה באילת לפני כחודש, בין היתר במטרה להשפיע על משרד האוצר.

בלשכת סוכני ביטוח ציינו לפני כחודש כי "הוועדה תבחן את מערכות היחסים בענף, ואת אופן עבודת הסוכנים אל מול כלל הגורמים הרלוונטיים לעתיד ענף הביטוח".

במסגרת זו הודיעה היום לשכת סוכני ביטוח כי "בימים הקרובים יתפרסם קול קורא לציבור, שיזמין להביע עמדות בפני הוועדה". המנהל המקצועי של הוועדה הינו אליעוז רבין, והיא צפויה לקיים את ישיבתה הראשונה במהלך החודש הקרוב. "הוועדה הציבורית תהיה שקופה ופתוחה לציבור הרחב", הדגישו בלשכה, "ואף אחד לא מחויב לקבל את המלצותיה, ככל שיהיו".