"ממה חייתי? כמעט מכלום. היה לי ארון בגדים מלא וזהו"

הארון מלא, אבל אין לכם מה ללבוש? עדי שמש פתרה את הקושי באמצעות הסטארט-אפ טרנצ', ועל הדרך זכתה בתואר היזמית המבטיחה ■ ראיון ל"ליידי גלובס"

"החלטתי שלא להיות מונעת מפחד. לזהות מתי הפחד משפיע עליי, ולא לפעול מתוכו", אומרת עדי שמש, 29, היזמית והמנכ"לית של טרנצ', סטארט-אפ חדש בתחום האופנה.

היא הקימה אותו בלי ניסיון, בלי ידע טכנולוגי ובהתחלה גם בלי כסף, מה שלא מנע ממנה לזכות באוגוסט האחרון בתואר היזמית המבטיחה בתחרות העולמית של Women Innovation Technology. היא מביאה לעולם בשורה מהפכנית: אפשר לקנות בגדים בלי לפתוח את הארנק ולבזבז כסף. זה הולך ככה: נשים מצלמות את ארון הבגדים שלהן, מתמחרות את הפריטים ב'יהלומים' ומציעות אותם למכירה באפליקציה, רק שבמקום כסף, הן מקבלות יהלומים, שבהם הן יכולות לרכוש פריטים מארון הבגדים של אישה אחרת. כן, כן, לקנות בגדים בלי לפתוח את הארנק.

הפתרון של טרנצ' הוא הרבה יותר מחיסכון כלכלי. יש לו גם צד חברתי. דרך טרנצ' נוצרים קשרים חברתיים והיכרויות בין נשים. ואכן, בנות טרנצ' כבר לא מחכות לשמש; הן יוזמות בעצמן מסיבות של החלפות בגדים, נפגשות, סוחרות, ועל הדרך מכירות זו את זו. מדובר באלף נשים תל אביביות, החלוצות שזכו להשתתף בפיילוט, ויש רבות ברשימת ההמתנה - נשים שמחכות שטרנצ' יפתח את שעריו לכולן. זה יקרה לקראת הקיץ הקרוב, לאחר ששמש וצוות עובדיה יסיימו לערוך את השינויים הנדרשים בפלטפורמה.