ראש בעננים: ערן גיל חוגג אקזיט של 400 מ' ד' - ומסמן מטרות

אחרי אקזיט של 400 מיליון דולר, גיל מספר על הזיהוי הנכון של גוגל (והפספוס של מייקרוסופט) ועל המטרה הבאה: השקעה בחברות ישראליות ■ ראיון

ערן גיל / צילום: איל יצהר
ערן גיל / צילום: איל יצהר

בסוף החודש יסתיים הטיול הגדול של ערן גיל - פרויקט בן שנה שכלל את מדינות אירופה, תאילנד, הונג קונג, סינגפור, אוסטרליה, ניו זילנד, מרכז ודרום אמריקה ומשם לדרום אפריקה. סופו של הטיול יכלול "מקצה דילוגים" בארצות הברית, ביוון ובדרום צרפת, שבה ייעצר "בשביל לטעום קצת יין". אפשר להבין אותו. כשאתה רק בן 40 וכבר עשית אקזיט בסכום המוערך ב-400 מיליון דולרים, סביר להניח שתרצה לקחת חופשה ארוכה.

את החברה, קלאוד שרפאס (Cloud Sherpas), שנמכרה לענקית הייעוץ אקסנצ'ר, הקים גיל ב-2008. זו הייתה תקופה לא פשוטה, לא רק בגלל המשבר הכלכלי הגדול, אלא גם מפני שאז, הפוטנציאל שהיה גלום במחשוב ענן לא היה כל-כך ידוע ומובן מאליו כפי שרואים אותו היום.

"אף אחד לא ממש הבין מהו התחום הזה של הענן, אבל קראנו הרבה מחקרים ואחרי שהשותף שלי העביר את השרת של המשפחה שלו לגוגל וראה כמה זה קל, הבנו שיש פה פוטנציאל", הוא מספר בראיון טלפוני מיוהנסבורג. "במקום לנהל IT ולעשות כל הזמן שדרוגים ולהחליף שרתים, אפשר לקחת את האנשים הללו ולעשות איתם משהו יותר מועיל - וזה מה שהבנו אז".

אבל אחרים לא ממש הבינו.

"נפגשנו עם מעל 50 חברות, ואצל כולן הבינו את היתרונות של הענן, ובכל זאת, אף אחד לא היה מוכן ללכת על זה. המטרה הייתה ליצור כמה שותפויות עיקריות, ואז למכור את המוצר למנהלי טכנולוגיה או מנכ"לים של ארגונים קטנים עד בינוניים. אמנם נסגרו מספיק עסקאות כדי לאפשר לנו להמשיך הלאה, אבל המודל העסקי שלנו התנפץ די מהר. לא משכנו משכורות וחיינו על המעט שנשאר לנו. כמה שהתחלנו לגייס לאט-לאט אנשים, הכנסות בקושי היו וההתמקצעות בכל תחום ועבור כל לקוח דרשה הרבה יותר אנשים מכפי שיכולנו להרשות לעצמנו".