בנייני העיר הלבנה רוכשים מבני טמפלרים ב-45 מיליון שקל

מדובר בשלושה מבנים טמפלרים הממוקמים על המגרש בו זכתה קבוצת הרכישה במכרז של רשות מקרקעי ישראל במארס האחרון במתחם רשות השידור

הדמיה של המבנים הטמפלרים בשרונה / מינהל מגורים ישראל
הדמיה של המבנים הטמפלרים בשרונה / מינהל מגורים ישראל

חברת בנייני העיר הלבנה התקשרה עם קבוצת הרכישה "יונייטד שרונה" שגובשה על ידי חברת "מינהל מגורים ישראל" במטרה לרכוש ממנה את הזכויות בשלושה מבנים לשימור במתחם. מדובר בשלושה מבנים טמפלרים הממוקמים על המגרש בו זכתה קבוצת הרכישה במכרז של רשות מקרקעי ישראל במארס האחרון במתחם רשות השידור. על פי ההסכם שנתחם בין קבוצת הרכישה לחברת בנייני העיר הלבנה, תשלם החברה כ-45 מיליון שקל בעבור שלושת הבניינים המיועדים למסחר.

מדובר בשלשה מבנים מהתקופה הטמפלרית, בני שתיים עד שלוש קומות ומרתפים, בשטח כולל של כ-1,000 מ"ר. כל המבנים מיועדים לשימור וחברה תצטרך לפעול על פי הוראות תיק התיעוד והוראות השימור של העירייה. על פי התכנון, יכללו המבנים הטמפלרים, לאחר השימור והשיפוץ, כ-40 חנויות מותגים ומסעדות. לעיצוב מבני הטמפלרים נשכר האדריכל גידי בר אוריאן.

מוטי פלד, מנכ"ל משותף, ב"מנהל מגורים ישראל" אמר היום כי "בהשוואה לעסקאות קודמות של מבנים לשימור במתחם שרונה, מדובר ברמות מחיר מרשימות לאזור".

איציק בן שוהם מחברת בנייני העיר הלבנה התייחס לעסקה ואמר: "אנחנו שמחים לקחת חלק בסיטי החדש של העיר תל אביב ולהביא את הניסיון שלה בשימור למבנה הטמפלרים במתחם שרונה. החברה יוזמת פרויקטים של התחדשות עירונית בעיר תל אביב ומלווה פרויקטים לחידוש ושימור פני העיר".

נזכיר כי קבוצת הרכישה זכתה במכרז לאחר שגברה על חברות כמו גינדי החזקות (שהצעתה הגיע למקום השני) ושותפות בין קנדה ישראל, קבוצת חג'ג' ואקרו נדל"ן. הצעתה הזוכה של קבוצת הרכישה עמדה על 1.06 מיליארד שקל (כ-1.24 מיליארד שקל כולל מע"מ), סכום שיא למתחם קרקע שנמכר על ידי המדינה. המגרש, מתחם רשות השידור, מאפשר בניית 324 יחידות דיור לצד שטחי משרדים בהיקף של 8,010 מ"ר (עיקרי) ושטחי מסחר בהיקף של 2,300 מ"ר (עיקרי). דמי הפיתוח במגרש, שגם הם עתידים להצטרף לחובת התשלום של הזוכים עומדים על כ-24.3 מיליון שקל.

חשוב לציין כי העסקה בין בנייני העיר הלבנה לבין קבוצת הרכישה תוכל להתממש רק לאחר שקבוצת הרכישה תעמוד בכל ההתחייבויות לרמ"י ואכן תרכוש את הקרקע ותשלם בעבורה את כל התמורה.