צפו: לא תאמינו למה מסוגל רכב שטח חדש מתוצרת רוסיה

עם ביצועים יוצאי דופן ויכולת לחצות כל סוג של שטח ומכשול כולל שלג, בוץ, קרח וגם מים עמוקים: הכירו את רכב השטח האולטימטיבי החדש מתוצרת רוסיה שנחשף לאחרונה

רכב שטח תוצרת רוסיה שארפ / צילום: מהוידאו
רכב שטח תוצרת רוסיה שארפ / צילום: מהוידאו

 

תכירו את Sherp, כלי שטח קטן ממדים שמסוגל לעבור כמעט בכל מקום. חולות ים, קרח, בוץ עמוק ואפילו לחצות מקווי מים. השרפ מצוייד בצמיגי 'כפות' בלוניים המזכירים צמיגים של ביג פוטים למיניהם וקוטרם מגיע ל-160 ס"מ. למרות היותם צמודים הם עדיין בולטים מהמרכב - גם הצידה וגם באורך מה שמקנה יתרון גדול בכל הקשור לעבירות.

המנוע של השרפ לא כ"כ מרשים: ארבעה צילינדרים, בנפח 1.5 ליטר, המספק 44 כ"ס בלבד עם תיבת הילוכים ידנית בת חמש מהירויות. ההנעה כפולה כצפוי, אך ההיגוי, בניגוד למקובל במכוניות, נעשה על ידי בלימת הגלגלים בצד אחד, בדומה לשיטת ההיגוי המקובלת בכלים בעלי זחלים. משקל ה"צעצוע" הזה הוא כ-1,300 ק"ג - מעט מאוד ביחס לכלי שטח מקובלים, אם כי פחות מרשים ביחס לגודל העצמי שלושה מטרים וארבעים סנטימטרים אורך, שני מטרים וחמישים ושניים סנטימטרים רוחב ושני מטרים ושלושים סנטימטרים גובה.

השרפ אשר מיוצר ברוסיה עולה 65 אלף דולר לגרסת הטנדר ו-70 אלף דולר לגרסה הסגורה. על אף יכולות האקסטרים שלו הוא מיועד ראשית כל לכוחות הצלה, סוקרי קרקע, חוקרים ושאר אנשים שצריכים לנוע בשטח פראי ונטול שבילים.