פרטנר מאיימת: "אם גולן תהיה מפעיל וירטואלי, נפנה לבג"ץ"

פרטנר מתנגדת נחרצות לאופציה שלפיה תקבל גולן טלקום רישיון של מפעיל וירטואלי ■ בפרטנר טענו כי "מדובר במהלך חמור ומקומם במיוחד, המזעזע את אמות הספים של שלטון החוק"

איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום
איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום

חברת פרטנר מתנגדת נחרצות לאופציה המסתמנת כרגע ולפיה גולן טלקום תקבל רישיון של מפעיל וירטואלי (MVNO). החברה פנתה למשרד המשפטים ולמשרד התקשורת ונימקה מדוע אופציה זו תיתקל בהתנגדות מצידה.

אתמול (א') פורסם ב"גלובס" כי סלקום וגולן מנהלות מו"מ מתקדם על הסכם שיאפשר לגולן לפעול כמפעיל וירטואלי. במכתב ששלחה, מציינת פרטנר כי "עניינה של פניה זו בחשש ממשי מפני אפשרות כי משרד התקשורת יסב את רישיונה של גולן טלקום בע"מ מרישיון כללי למתן שירותי רט"ן לרישיון מפעיל וירטואלי, באופן שיסלול את הדרך למחילה, ללא הסמכה בדין, על הפרות גולן את הוראות רישיונה וויתור מוחלט על מחויבותה להקמת רשת תקשורת עצמאית. גולן מצויה כיום בהליך שימוע בפני משרד התקשורת בנוגע להפרותיה היסודיות את הוראות רישיונה, ובראשן החובה המוטלת עליה לפרוס רשת תקשורת עצמאית, כפי שעשו יתר השחקנים בשוק הסלולר".


עוד כתבה פרטנר, כי "עולה כעת האפשרות כי משרד התקשורת יסב את רישיונה של גולן לרישיון מפעיל וירטואלי, שאינו מחויב כלל בהקמת רשת עצמאית, כדי לאפשר לה לחמוק ממחויבותה לפעול כמפעיל סלולר בעל תשתית עצמאית, שאותה נטלה במסגרת מכרזי המדינה שבהם זכתה".

בחברה ציינו כי "ככל שיש אמת במידע האמור, הרי שמדובר במהלך חמור ומקומם במיוחד, המזעזע את אמות הספים של שלטון החוק. כל ניסיון להעניק לגולן "פרס" בדמות הסבת רישיונה לרישיון מקל, יעמוד בניגוד גמור לכלל יסוד במשפטנו שלפיו לא יצא החוטא נשכר, ולפיכך יהא משולל כל בסיס משפטי".

עוד מבהירים בפרטנר כי "בנסיבות אלה, יובהר באופן החד והברור ביותר - הסבת רישיונה של גולן לרישיון מפעיל וירטואלי, לאחר שהפרה באופן כה מהותי, בוטה ומתריס את תנאי רישיונה, לא רק שתהא חסרת סבירות באופן קיצוני, אלא שתהווה אף חריגה בוטה מסמכות, באופן השומט את הקרקע תחת המהלך כולו. מתן רישיון וירטואלי לגולן, שהפרה בגלוי את מחויבותה כלפי המדינה, יפגע קשות בתמריץ של יתר מפעילי הסלולר להשקיע בתשתיות ובהתפתחותה של תחרות הוגנת ובת קיימא בשוק - כל אלה שיקולים חשובים ורלוונטיים אשר אותם השר מחויב לשקול".

 

בפנייה, מזכירה פרטנר גם את תגובת משרד התקשורת ב- 1 במארס 2016 לבג"ץ, שבה צוין כי "דרישתה של פרטנר להימנע ממתן הקלות לגולן או מהסבת רישיונה אינה רלבנטית בעת הזו". בתגובה זו, הציג משרד התקשורת מצג שלפיו הוא פועל להבטיח את עמידת גולן בהוראות רישיונה.

לסיכום, מציינים בפרטנר, "ככל שיתברר כי קיימת כוונה להיענות לבקשתה של גולן בענין זה, לא תהסס פרטנר לפנות לקבלת סעד הולם מבית המשפט", אולם עוד קודם לכן מבקשת החברה כי תקוים בדיקה עניינית ביחס לטענותיה, "בתקווה כי יהיה בבדיקה כדי לייתר את הצורך בהתערבות שיפוטית".