עוה"ד של קצב ביקשו מביהמ"ש: תנו לנו זמן לשכנעו לערער

(עדכון) - ביהמ"ש קיבל את בקשת פרקליטיו של הנשיא לשעבר למתן ארכה עד ה-19 במאי, כדי לשכנע את קצב לערער על החלטת ועדת השחרורים שלא לקצר את עונשו

משה קצב / צלם: אוריה תדמור
משה קצב / צלם: אוריה תדמור

פרקליטיו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, לא מוותרים: על אף שקצב הודיע אתמול (א') כי החליט לא לערער על החלטתה של ועדת השחרורים שלא לקצר את עונשו, הפרקליטים מבקשים היום (ב') ארכה מבית המשפט כדי לשכנעו לערער.

פרקליטי של קצב, עורכי הדין ציון אמיר ויהושע רזניק, מבקשים ארכה עד ה-19 במאי. בפנייתם לבית המשפט הם כותבים: "ממש בימים האחרונים, ואולי ברגע האחרון, כשהעתירה הייתה מוכנה להגשה, הודיע המבקש לעורכי דינו כי כשל כוחו ונשברה רוחו, ואין הוא מסוגל לחוות שוב את ההמולה התקשורתית... עורכי דינו של המבקש אינם משלימים עם החלטת המבקש, בהיותם סבורים כי נכון וראוי לעתור כנגד החלטת ועדת השחרורים ולהציג בפני בית המשפט הנכבד את עמדתם מדוע טעתה ועדת השחרורים, הן בהיבט הפרטני והן בהיבטים כלליים". 

בשעות אחר-הצהריים נודע כי בית המשפט קיבל את הבקשה ואישר לבאי-כוחו של קצב להגיש את העתירה עד יום חמישי הקרוב, ה-19 במאי. 

 

הנשיא לשעבר קצב מרצה 7 שנות מאסר בגין הרשעתו באונס. יש לציין כי בשבוע שעבר הגיש קצב לבית הנשיא בקשת חנינה. מבית הנשיא נמסר כי כנהוג לגבי כל בקשת חנינה, היא הועברה לטיפולה של הלשכה המשפטית. על-פי הערכת גורמים משפטיים, אם אכן חוות-הדעת הפסיכיאטרית תצביע על הידרדרות קשה במצבו הנפשי של קצב, הנשיא ראובן (רובי) ריבלין יחתום על בקשת החנינה.