פלאפון תפצה ב-25 א' ש' לקוח שקיבל טאבלט "במתנה"

הלקוח - שקיבל גם סמארטפון "חינם" - חויב באלפי שקלים, ולטענתו חתימתו זויפה ■ ביהמ"ש: "מביעים סלידה ממעשי החברה" ■ פלאפון: "לא הצענו טאבלטים במתנה"

פלאפון תשלם פיצוי בסך 25,000 שקל ללקוח שקיבל טאבלט "במתנה", ובפועל גילה אחרי מספר חודשים כי הוא חויב על-ידי החברה באלפי שקלים - כך קבע בית משפט השלום בפתח-תקווה. הסיפור נחשף אתמול (א') בתוכנית "הכול כלול" בערוץ 10. 

השופטת ריבה שרון לא חסכה ביקורת מהתנהלות פלאפון: "גובה הפיצוי שייפסק לתובע אינו צריך להיות רק פונקציה ישירה של הנזקים, הוצאות השחתת זמן, השפלה ועוגמת-נפש שהיו מנת חלקו, אלא בעיקר אקט שיפוטי של מדיניות משפטית שמוקיעה בריש גלי את מעשי חברת פלאפון ומבהירה לה את גודל הסלידה של בית המשפט ממעשיה".

יצוין כי הפיצוי שפסקה השופטת, בסך 25,000 שקל כאמור, ניתן מעבר לסכומים שהשיבה פלאפון ללקוח אחרי שהגיש את התביעה ולאחר שביטלה את העסקה בעקבות כך. 

התובע, צבי ליפשיץ, כמו מתלוננים רבים נוספים, טוען כי כאשר הגיע למרכז שירות לקוחות של פלאפון לפני כשנתיים, "דחף" לו נציג המכירות מכשיר טאבלט "במתנה", ובמקרה של ליפשיץ' גם טלפון סלולרי, באמתלה של מתנה או הטבה. ילדיו של ליפשיץ נחשפו לפרסומים שונים בתקשורת על תלונות דומות נגד החברה בנושא "טאבלטים במתנה" ודרשו מהאב לבדוק האם הוא משלם עבור אותה מתנה. ואכן, כ-4 חודשים לאחר הביקור בפלאפון גילה הלקוח כי לא מתנה בידיו, כי אם עסקה בתשלום לכל דבר ועניין.

לתוכנית "הכול כלול" מספר ליפשיץ כי החליט שלא לוותר. הוא ניגש לעורך דין, שביקש לראות העתק של מסמכי העסקה. "לא קיבלתי ולו פיסת נייר מפלאפון", אמר ליפשיץ. לכן הוא סר למשרדי החברה, שם הופתע לקבל הסכם המשתרע על פני 12 עמודים. בעיקר הופתע ליפשיץ לגלות כי החתימה או ה"קשקוש" המתנוסס על המסמכים - אינו שלו. "זייפו לי את החתימה", קבע - ובעצת עורך הדין הגיש תלונה במשטרה ותביעה לבית המשפט.

על התלאות שעבר עד לקבלת הפיצוי אמר ליפשיץ: "זה לקח שנתיים ועלה לי מספיק כסף. פלאפון באים עם סוללה של עורכי דין, וזו התמודדות קשה".

תגובת פלאפון ל"הכול כלול": "נכבד את פסק הדין, ובכל מקרה פלאפון לא הציעה טאבלטים במתנה. במקרים שנציגים חרגו בנושא מהנהלים, נקטנו כנגדם צעדים משמעותיים".

 

(תא"מ 5057-12-14).