סמנכ"ל השיווק של LG: "נעקוף את סמסונג בישראל"

זיו קוריצקי מסביר מדוע החברה משיקה חנויות מותג, מדבר על החיבור עם סאבלימינל ומרגיע את מפעילות הסלולר

זיו קוריצקי / צילום: LG
זיו קוריצקי / צילום: LG

המאמץ שמשקיע הענק הקוריאני LG מובייל בישראל מסקרן, לא רק בגלל הזמן הרב שלקח לקוריאנים לפענח את הצרכן הישראלי. במשך שנים דשדשה LG בניסיון למצוא את הנתיב הנכון שיאפשר לה אחיזה בשוק הסלולר בישראל. התהליך הוכתר בהצלחה - אחוזי החדירה של LG עומדים היום על 25% מהמכירות בשוק הסלולר, נתון שאין לו אח ורע בעולם. סמסונג ואפל אמנם ממשיכות להוביל את השוק, אבל מבחינת LG מדובר בעניין זמני בלבד. היעד הבא של החברה הוא להגיע לנתח שוק דומה לזה של סמסונג ובהמשך גם לעקוף אותה.

במסגרת האסטרטגיה הזו הודיעו הבוקר LG ישראל ורונלייט דיגיטל, היבואנית הרשמית של LG מובייל בישראל, על הקמת רשת חנויות תחת המותג LG Mobile - רשת שתכלול 5 חנויות עד סוף 2016.

החנות הראשונה נפתחה בימים אלו בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה בהשקעה של כמיליון שקל, וזו גם ההזדמנות לשאול את זיו קוריצקי, סמנכ"ל השיווק של LG ישראל, איך מגייסים את החברה העולמית לטובת שוק קטן יחסית - דוגמת ישראל.

"זה בא מתוך הצורך לתת שירות יותר טוב, להנגיש את המוצרים שלנו לצרכנים בצורה יותר טובה, להעביר להם חוויה שלמה של LG, ולא בחתיכות. זה חלק משירות נוסף שאנחנו נותנים. בתוך החנויות שלנו יהיו גם מעבדות מה שיאפשר לנו לשמור על קשר הדוק עם הצרכנים".

- לקוח שקנה את הכשיר שלו אצל אחת ממפעילות הסלולר וסובל מתקלה - יוכל לקבל מכם שירות?

"זה תלוי בהסכמים. יש מפעילות שמתקנות בעצמן, יש מפעילות שמפנות למעבדות שלנו, אלה כבר עניינים מסחריים וזה לא קשור. בכל מקרה צריך לזכור שלמפעילות יש שנתיים אחריות ש-LG נותנת על מכשירי הדגל שלה. אנחנו נותנים את האחריות ולא משנה מי מבצע את התיקונים בפועל".

"מדובר במכשיר מעולה"

- אתה מאמין שה-G5 יצליח כמו ה-4G?

"המכירות טובות מאוד והמכשיר מתקבל בברכה ובזרועות פתוחות ולא בכדי. זה מכשיר שזכה בתערוכת הסלולר ברצלונה בתואר מכשיר הסמארטפון הטוב ביותר, חוץ מזה שהוא מביא את כל הבשורה החדשה של מודולריות. מדובר במכשיר מעולה והשוק מזהה את זה".

- אתה יכול לדבר על נתחי שוק או מספרים?

"אני לא יכול לדבר על מספרים לצערי, אבל המכירות טובות מאוד. מבחינת נתחי שוק היסטוריים עמדנו על 4%-5% והיום נתק השוק שלנו הוא 25% אז אפשר להבין שהמכירות של ה-G5 עומדות ביעדים".

 

- יש מדינות נוספות שבהן LG מובייל פותחת חנויות?

"בכל שוק זה משתנה, אבל בהחלט יש מגמה עולמית לפתוח חנויות מותג לא רק ברמת המובייל אלא גם ברמת מוצרים אחרים. עם זאת, המובייל בישראל הוא בהחלט חזק ומזוהה מבחינת הקהל. יש ב-LG חטיבה ייעודית לשם כך שעובדת בזה והמטרה שלה היא ליצור נראות מותגית וחוויית לקוח. זו חוויה אחרת לגמרי מאשר להיכנס לחנות בכל רשת שבה אתה עוד מוצר מבין שאר המוצרים".

- תמכרו בחנויות מוצרים שלא נמכרים אצל המפעילים?

"אכן. אנחנו הולכים להשיק עוד דגמים השנה, וכנ"ל גם פאבלטים, מכשירים שהם לא מכשירי קצה או מכשירי דגל. לא תמיד כל המפעילות לוקחות את כל המוצרים. יש מפעילה שלוקחת מכשירי ביניים כאלה ואחרת לוקחת דגמים אחרים, ובחנות יימכרו כל המכשירים. זה לא קורה הרבה כי המותג כל כך חזק שרוב המפעילות משיקות את רוב המוצרים שאנחנו מביאים. יהיה שם כמובן עמדות התנסות ואת כל המוצרים המודולריים שמתלווים למכשיר החדש".

- מה אתה יכול לספר על ההשקעה?

"זו השקעה משותפת של שני הצדדים. מדובר בהשקעה לא קטנה בסדר גודל של קרוב למיליון שקל לחנות. השותפות הולכות ומשקיעות מתוך אמונה גדולה בעניין".

- מבחינת יעדים לאן אתם מכוונים?

"אנחנו רוצים להגיע לנתח שוק של 30% השנה. זה היעד".

- זה להשתוות למתחרה סמסונג? לעבור אותו?

"אנחנו רוצים לעבור אותו. אנחנו מאוד קרובים עכשיו ואין סיבה שלא נעשה את זה. יש לנו מוצרים מאוד מיוחדים ואנחנו שואפים לשם. זו המטרה".

"זה נותן את התשואה"

- מבחינת פעילות שיווקית איך תתמכו במהלך?

"לא נוריד את הרגל מהגז. עשינו כמה וכמה מהלכים גדולים וקטנים, עשינו שיווק קלאסי שזה הטמעת המסר בשילוט ודיגיטל ועשינו פעילויות ייחודיות בנראות ברצפת המכירה, ומה המכשיר הזה משדר, והביטחון שהוא נותן למשתמש. עשינו שיתופי פעולה עם כמה קובעי דעת קהל, כמו סאבלימינל והמון פעילויות בדיגיטל וזה נותן את התשואה".

- סאבלימינל זו בחירה מעניינת.

"אני לא נכנס לפוליטיקה".

- יש לו את הקהל שלו. זה לאו דווקא שלילי.

"יש לו את ההבנה בסאונד שעזרה לנו להגיע למסרים שרצינו. אנחנו רוצים ליצור חוויית לקוח הרבה יותר אמוציונלית למכשיר. יש מתחרים חזקים, יש מכשירים טובים לכולם, אתה צריך לייצר חיבור אמוציונלי, גם ברמת הנראות, אתה צריך לשדר כוח וחוזקה ולא רק מהשפה אל החוץ. והנושא של חנויות מותגים זה חלק מהרעיון הזה. הרעיון הוא לתת חוויה הוליסטית שלמה שהלקוח יכול לראות גם מגוון, גם כוח למוצר, גם איך ממתגים את החברה, הכל עובר עליית מדרגה בגישה ובהנגשה של המוצר לצרכן".

- איך אתה מסביר את זה שנתח השוק של LG בישראל גדול משמעותית ביחס לעולם ששם הנתח של סמסונג הוא 22.7%, אפל עם 16.2% ו-LG מסתפקת ב-4.5%?

"שיווק טוב, אבל יש פה מספר מרכיבים. הדבר הראשון הוא שהצרכן הישראלי אוהב חידושים, הוא אוהב להתנסות בדברים חדשים ו-LG מצליחה לספק לו את הריגוש הזה, אין אפס. לא עוד מכשיר שיש לו קצת מזה וקצת מזה. החברה מביאה לו לפנים תמיד משהו חדש.יש עוד סיבות - זה השוק, המפעילות, הערוצים השונים, המצב של המתחרים, המגוון הנכון והתמחיר הנכון, המסרים השיווקיים הנכונים. אני לא יודע להסביר בנקודה אחת איך זה קרה".

- המפעילות לא חוששות מכך שרשת החנויות תדרוך להן על האצבעות?

"אנחנו לא הולכים לדרוך להן על האצבעות. זו לא המטרה שלנו, לא הולכים להתחרות בהן, זו חנות מותג ולא הולכים לשבור מחירים. לא באים לעשות פה מיליונים מהחנות. זה עוד ממשק וחוויה לצרכן".