דלתא סיכמה את הרבעון עם צניחה של 12% ברווח לפחות מ-8 מ' ד'

הבעלים והמנכ"ל, אייזיק דבח: "צפינו ברבעון הראשון צמיחה מתונה בהכנסות וצמיחה דו-ספרתית ברווח התפעולי" ■ חולשה בפעילות שיסר בגרמניה, דומיננטיות לשוק האמריקאי

אייזיק דבח / צילום: תמר מצפי
אייזיק דבח / צילום: תמר מצפי

חברת ההלבשה התחתונה דלתא , שבשליטת אייזיק דבח, סיכמה אמש (א') את הרבעון הראשון של שנת 2016 עם צניחה של 12% ברווחיה, שעמדו על פחות מ-8 מיליון דולר. הנסיגה ברווח ממשיכה את המגמה מהשנה שעברה, אותה סיכמה דלתא עם ירידה שנתית של 6.5% ברווחיה לכ-44 מיליון דולר.

הירידה ברווח הרבעוני נרשמה בהשפעת עלייה בתשלומי המסים, ולאחר שהרווח התפעולי של דלתא נחלש ב-2.5% לקרוב ל-15 מיליון דולר.

בדלתא מציינים כי רווחיה הרבעוניים, בנטרול השפעת עסקאות מטבע נטו ממס, עלו ב-13% והגיעו ל-9 מיליון דולר, והרווח התפעולי בנטרול השפעת עסקאות מטבע צמח ב-17% ליותר מ-16 מיליון דולר.

מפילוח הרווח התפעולי לפי מגזרי פעילות, ניכרת חולשה בפעילות חברת שיסר הפועלת בגרמניה עם צניחה של 80% לסך של 1.2 מיליון דולר, למרות יציבות בהכנסות שעמדו על 48 מיליון דולר. בדלתא מייחסים את עיקר הירידה ברווח התפעולי להפסד של 1.5 מיליון דולר משערוך עסקאות מטבע, לעומת רווח של 1.4 מיליון דולר בסעיף זה ברבעון המקביל, וכן לשחיקת הרווח הגולמי בהשפעת ירידת ערך האירו לעומת הדולר ותמהיל מכירות פחות רווחי.

עוד מציינים בדלתא כי ברבעון הראשון השנה נרשמה עלייה בהוצאות המכירה והשיווק של שיסר, בשל התרחבות הרשת והקדמת הוצאות הפרסום.

לעומת זאת, בארה"ב נהנתה דלתא מאיחוד תוצאות פעילות המותג האמריקאי P.J. Salvage, אותו רכשה בשנה שעברה בהשקעה של כ-40 מיליון דולר. יחד עם יציאה מקטגוריות פעילות לא רווחיות, אלה תמכו בקפיצה של 41% ברווח התפעולי בשוק האמריקאי לכ-7 מיליון דולר.

איחוד תוצאות מפעל גרביים בטורקיה, עלייה במכירות ושיפור ברווחיות מפעלים סייעו לדלתא להציג קפיצה של 61% ברווח התפעולי במגזר החטיבה הגלובלית-פלח שוק עליון, שהגיע לכ-7 מיליון דולר. 

התפלגות מכירות דלתא לפי שווקי פעילות
 התפלגות מכירות דלתא לפי שווקי פעילות

דיבידנד של 3.5 מיליון דולר

דלתא עוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מוצרי הלבשה תחתונה, גרביים, הלבשת ילדים, הלבשת פנאי והלבשת ספורט וכושר, ומוכרת את מוצריה ברשתות קמעונאיות בולטות בעולם תחת מותגים שונים.

בפילוח פעילויותיה לפי שווקים גיאוגרפיים ממשיכה לבלוט הדומיננטיות של השוק האמריקאי, שהיה אחראי על קרוב ל-60% מהכנסותיה הרבעוניות, עם מכירות שהצטברו ל-137 מיליון דולר ומשקפות שחיקה של 4% ביחס לרבעון המקביל.

מכירות דלתא בגרמניה נחלשו ב-2% ועמדו על כ-40 מיליון דולר, ולעומת זאת המכירות באירופה (ללא גרמניה המוצגת בנפרד) ובישראל צמחו בשיעורים דו-ספרתיים - באירופה ב-11% ל-39 מיליון דולר, ובישראל ב-19% ל-33 מיליון דולר. כך שסך הכנסותיה הרבעוניות של דלתא עלו ב-2% והגיעו ל-257 מיליון דולר.

בעל השליטה והמנכ"ל דבח מסר היום (ב') כי "תוצאות החברה ברבעון הראשון של 2016 תואמות את ציפיותינו, שכללו צמיחה מתונה בשורת ההכנסות וצמיחה דו-ספרתית ברווח התפעולי לפני השפעות עסקאות מטבע. במהלך הרבעון התחלנו לקצור את פירות ההשקעות שביצענו במהלך 2015, שבאו לידי ביטוי בצמיחה ברווח התפעולי בארה"ב ובצמיחה משמעותית בתוצאות פלח שוק עליון, בעקבות צעדי ההתייעלות במפעלים שלנו".

במקביל לדוחות הודיעה דלתא על חלוקת דיבידנד של 3.5 מיליון דולר לבעלי המניות. מניית דלתא, שנסחרה היום בכיוון חיובי, נחלשה בשנה האחרונה בכ-15% ומשקפת לחברה שווי של 2.5 מיליארד שקל.