מייסדי MagnaCom, שנמכרת לברודקום, יקבלו 27 מ' ד' כ"א

(עדכון) - בחברה הושקעו רק 8 מיליון דולר והיא נמכרת תמורת 60 מיליון דולר, פי 7-8 "על הכסף" ■ החברה לא גייסה מהון סיכון

יוסי כהן ואמיר אליעז / צילום: דוברות החברה
יוסי כהן ואמיר אליעז / צילום: דוברות החברה

אקזיט נוסף: MagnaCom, שפיתחה טכנולוגיית תקשורת אלחוטית לדור החמישי (G5) נמכרת לענקית התקשורת האמריקאית ברודקום. דובר החברה אישר ל"גלובס" את דבר הרכישה אך לא נקב בשוויה. לפי הערכות, מדובר על 60 מיליון דולר. ברודקום נסחרת לפי שווי של 56 מיליארד דולר, אחרי שנרכשה בקיץ אשתקד על ידי חברת Avago Technologies הסינגפורית. ברודקום מעסיקה ברחבי העולם 8,200 איש, 700 מתוכם בארץ - פועל יוצא של רכישות ישראליות קודמות שעשתה.

MagnaCom, שהוקמה ב-2012, פיתחה טכנולוגיית תקשורת אלחוטית שנקראת WAM שצפויה להיות חלק מהותי בדור החמישי של הסלולר. טכנולוגיה זו מכפילה את הקיבולת של הרשת הסלולרית ומפחיתה בחצי את צריכת האנרגיה שלה, ומאפשרת לשפר טווחי תדרים ורוחב פס ללא פגיעה בתשתיות הקיימות ובהתחברות אליהן. החברה נמצאת כעת לקראת סופו של תהליך הפיתוח הטכנולוגי וכבר החלה לנסות את הטכנולוגיה (בטה) אצל ספקיות ציוד תקשורת ויצרניות שבבים. דהיינו, ברודקום רוכשת טכנולוגיה ולא מוצר מסחרי.

אקזיט של 60 מיליון דולר אולי לא תופס הרבה כותרות כלכליות - על רקע ריבוי האקזיטים בתעשיית ההיי-טק הישראלית - אך המקרה של MagnaCom הוא די חריג, מכיוון שהחברה לא גייסה אפילו דולר אחד מהון סיכון ורוב תמורת הרכישה זורמת לכיסי שני המייסדים. MagnaCom הוקמה על ידי יוסי כהן, מנכ"ל החברה, ובעברו בכיר במוטורולה מוביליטי (שנרכשה על ידי גוגל בשנת 2012) ובשנות הקריירה הראשונות שלו, בכיר בברודקום, אותה חברה שרוכשת את החברה שלו כעת; ואמיר אליעז, סמנכ"ל הטכנולוגיה, שבעבר היה טכנולוג בכיר ב-ECI וכן בחברת השבבים פרוביג'נט, שאף היא נרכשה על ידי ברודקום ב-2011 תמורת 340 מיליון דולר במזומן. במילים אחרות, כנראה שההיכרות רבת השנים עם ברודקום סייעה לשניים לקבל ממנה צ'ק די שמן.

ומדוע הוא אכן שמן? מכיוון ש-MagnaCom גייסה רק 8 מיליון דולר ורק ממשקיעים פרטיים. בלי דולר אחד של הון סיכון, וכך קרה שכל אחד משני המייסדים, לפי רשם החברות, נותר עם החזקה של 45%-46% (!) מהון החברה, ולכן כל אחד יקבל 27-28 מיליון דולר (קצת מעל 100 מיליון שקל) - קופון מכובד עבור מייסד בודד באקזיט בודד. לפי רשם החברות, לבני המשפחה של שני המייסדים, כך זה נראה, יש שברי אחוזים מהון החברה (ראו טבלה).

מתחילת השנה, ולפי בדיקת "גלובס", נמכרו 15 חברות טכנולוגיה ישראליות תמורת 1.7 מיליארד דולר.

 

בעלי המניות  MagnaCom
 בעלי המניות MagnaCom