הטיפ היומי: מניית תעופה שמתאים לטוס איתה

מחלקת המחקר של מריל לינץ' ממליצה על מניית איזיג'ט ב"קנייה", ובמחיר יעד של 18 פאונד

חברת התעופה הבריטית EASY JET איזי ג'ט / צלם: רויטרס
חברת התעופה הבריטית EASY JET איזי ג'ט / צלם: רויטרס

חברת התעופה easyJet  נסחרת בבורסה של לונדון בשווי שוק של 5.7 מיליארד פאונד. החברה נחשבת לאחת משתי חברות התעופה המובילות באירופה בתחום של טיסות מוזלות, והיא פועלת בבריטניה וברחבי היבשת.

לאחרונה פורסמו הדוחות הכספיים של איזיג'ט למחצית הראשונה של שנת הכספיים. אנו מציגים שלוש סיבות לחזור שוב על המלצת ה"קנייה" שלנו למניית החברה.

ראשית, אנו מזהים נקודת פיתול בתמחור. מצגת שפרסמה החברה לאחר פרסום הדוחות הצביעה על כך שהיא מזהה סימנים ראשונים לכך, וההנהלה ציינה גם כי "איזיג'ט מצפה שבמחצית השנייה ההכנסות פר מושב בטיסה, על בסיס שערי חליפין קבועים, ירדו בשיעור חד-ספרתי נמוך עד בינוני". לאחר רבעון מאתגר עם ירידה של 7% בהכנסות פר מושב, הנתון משקף צפי להכנסות ללא שינוי או לירידה קלה בלבד ברבעון האחרון של השנה. להערכתנו, זה מרשים במיוחד לאור העובדה שהחברה מצפה לעלייה בביקושים בקיץ.

שנית, ישנו מומנטום בתחום העלויות. מצגת החברה מצביעה על ביטחון בכל הקשור לחיסכון בעלויות, והיעד נותר הצגת עלויות פר מושב, ללא עלויות דלק, ללא שינוי בין 2015 ל-2019 (במונחי שערי חליפין קבועים). להערכתנו, קונצנזוס האנליסטים היה לעלייה של לפחות 7% בנתון זה; כל חיסכון של 1% בעלויות פר מושב מוביל לתוספת של כ-20 מיליון פאונד ברווחיות.

שלישית, ישנה "מגבלה" על הדאונסייד במניה, לאור העובדה שהמניה משקפת כיום תשואת דיבידנד של 5% (ל-2016) וכ-6% (ל-2017). לכך יש לצרף את העובדה שבקופת החברה יש כיום מזומנים נטו בהיקף של כ-500 מיליון פאונד. בנוסף, להערכתנו, הסיכון ב"ברקזיט" (יציאה של בריטניה מהאיחוד האירופי) מוערך יתר על המידה.

התחזית שלנו לתוצאות החברה כוללת תחזית רווח נקי למניה של 1.46 פאונד השנה (כ-2 פני מעל תחזיות הקונצנזוס ו-4 פני מעל התחזית הקודמת שלנו). המניה נסחרת כיום במכפיל רווח של כ-10 לתוצאות של 2016 ושל כ-8 לתוצאות 2017, כלומר נמוך מהמכפילים לפיהם נסחרה בממוצע בחמש השנים האחרונות. נציין שהמתחרה, Ryanair, נסחרת במכפילים של 14 ו-11 ל-2016 ו-2017, בהתאמה.

המלצתנו למניה היא כאמור "קנייה", ומחיר היעד הוא 18 פאונד, 25.7% מעל מחיר השוק.

*** מחלקת המחקר, מריל לינץ'. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם