ביטוח ישיר: שיפור בביטוח הבריאות והנחה למבוטחים חדשים

החברה לא התחייבה למשך מתן ההנחה ומשיקה בנוסף שיתוף פעולה עם אסותא ■ מנכ"ל החברה רביב צולר: "ננסה לעשות בשוק ביטוחי הבריאות את מה שעשינו לשוק ביטוחי הרכב"

האם איידיאיי ביטוח , המוכרת כביטוח ישיר ושמנוהלת על ידי רביב צולר, תביא בשורה חדשה לשוק ביטוחי הבריאות? היום יוצאת החברה בקמפיין המתמקד בפוליסות ביטוחי הבריאות החדשה שלה, ושבעיקרו כולל הנחה של 15% מתעריפי המקסימום להם התחייבה במחשבון האוצר שתיתן החברה ללקוחות חדשים שלה, ושתינתן ללקוחות חדשים אשר יצטרפו בתקופת זמן לא מוגדרת וללא התחייבות מינימלית. לצד זאת הודיעה כי חתמה על הסכם "שיתוף פעולה אסטרטגי" עם בית החולים אסותא.

במסגרת שיתוף הפעולה בין אסותא לבין ביטוח ישיר, יקימו שני הצדדים מוקד לטיפול בלקוחות ביטוח ישיר-אסותא - שיאפשר פניה ישירה של המבוטחים הרלבנטיים של ביטוח ישיר לאסותא, תוך שהחברה מציינת שתיתן הטבות נוספות בעת אשפוז למבוטחיה, ובהן חדר פרטי בעת ניתוח. עוד הודיעה על הרחבת נספח התרופות שלה, בין היתר לתרופות בהתאמה של תרופות על בסיס בדיקה גנטית. מדובר בשיפור הפוליסה של החברה, שאינו שינוי מציאות של ממש מבחינת הכיסויים הנהוגים בשוק. במקביל, החברה תשיק הערב קמפיין פרסומי בנושא.

בכל אופן, התעריף המופחת של החברה - שיינתן לתקופת זמן לא ברורה, נמוך מהתעריף שפרסמו יתר החברות הפועלות בתחום במחשבון האוצר, כשבסיס המחיר ללקוחות שיקבלו את ההנחה יוותר לכל תקופת הביטוח ברמה הזולה יותר. עם זאת, נדגיש, כל פוליסת בריאות חדשה, שנמכרת החל מהשנה, ניתנת לשינוי בהיקף הכיסויים שבה ובמחירה, מדי כל שנתיים, וזאת בהתאם לאופי הפוליסה האחידה שקבעה המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר.

כמו כן, נדגיש, המחשבון של האוצר כולל מחירי מקסימום, כשישנן חברות אחרות שנותנות לחלק ניכר מלקותיהן הנחות ניכרות, בסדרי גודל כמו ההנחה של ביטוח ישיר, ולתקופות מינימליות ניכרות. בהקשר זה, על פי גורמים בסביבת החברה, נראה כי מבחינתה ההנחה האמורה תהיה מינימום 15%, כשאפשר ויהיו לקוחות שיקבלו אף יותר, כשהיא תינתן לאורך זמן והיא לא נועדה להינתן רק לתקופה קצרה וזהו.

בכל אופן, לדברי מנכ"ל החברה צולר, "ננסה לעשות בשוק ביטוחי הבריאות את מה שעשינו לשוק ביטוחי הרכב עם כניסתנו אליו לפני כעשרים שנה. נשנה את כללי המשחק בשוק". עוד הוסיף, כי עד כה פוליסת הבריאות "הייתה מוצר מבלבל ומורכב ואנשים לא מבינים מה יש להם. אבל, עכשיו קורה משהו בשוק".

בכל אופן, שוק ביטוחי הבריאות הינו שוק צומח, כשהמהלך הנוכחי של ביטוח ישיר מתייחס לתחום ביטוחי ההוצאות הרפואיות שהניב לחברות הביטוח דמי ביטוח בהיקף מצטבר של כ-2.82 מיליארד שקל בשנת 2014, לעומת סך של כ-812 מיליון שקל בשנת 2003. בביטוח ישיר מבקשים עתה להשיג לעצמם נתח גדול יותר בשוק הולך וגדל זה.