מרגול על קובי פרץ: "ביהמ"ש לא אוהב נאשמים מזרחיים"

הזמרת בתוכניתה ברדיו לב המדינה: "יש הרגשה של הלם, החומרה, שנתיים מאסר. השופטת נתנה כאן, חד-משמעית, החלטה מאוד מרושעת, איפה ואיפה"

מרגלית צנעני וקובי פרץ /צילומים: רוני שיצר ותמר מצפי
מרגלית צנעני וקובי פרץ /צילומים: רוני שיצר ותמר מצפי

הזמרת מרגלית צנעני יצאה היום (ד') להגנתו של הזמר קובי פרץ, שנידון לשנתיים מאסר בפועל בגין הרשעתו בהעלמות מס במיליוני שקלים. על פרץ הושת גם קנס בסך 175 אלף שקל. 

"יש הרגשה של הלם, החומרה, שנתיים מאסר. השופטת נתנה כאן, חד-משמעית, החלטה מאוד מרושעת, זו רשעות שאין לה חקר... יש כאן איפה ואיפה, בית המשפט לא אוהב נאשמים מזרחיים. על אותה עבירה, האשכנזי תמיד ייצא בפחות". 

נזכיר כי בשלבי החקירות המוקדמים הוצע לפרץ הסדר מס, לפיו ישלם סכום מס על הכספים הנטענים כי הועלמו מרשויות המס, ולא יועמד כלל לדין פלילי, ואולם פרץ סירב לקבל את ההסדר. ההסדר הושג בטרם חתם אמרגנו של פרץ, יוחאי יעיש, על הסכם עד המדינה עם הפרקליטות, אך פרץ סירב להצעה, וההמשך ידוע.

פרץ הורשע בריבוי עבירות של השמטת הכנסות, שימוש במירמה ותחבולה, מסירת דוחות כוזבים ועבירות נוספות. מנגד, הזמר זוכה מעבירת איומים וממסירת ידיעות כוזבות באחד האישומים שהוגשו נגדו.

לפי כתב האישום, בשנים 2005-2009 פעל פרץ במירמה ובאופן מתוכנן ושיטתי להעלמת הכנסותיו ולהתחמקות מתשלום מס, באמצעות הגשת דוחות כוזבים לפקיד השומה, והשמיט בזדון מדוחות אלה הכנסות בסכום של כ-5.2 מיליון שקל.

בנוסף, לפי אישום, פרץ הגיש למנהל מכס ומע"מ ידיעות כוזבות, במטרה להתחמק מתשלום מס בסך של כ-830 אלף שקל נוספים, והסתיר הכנסות בהיקף של לפחות 1.4 מיליון שקל בכספת ששכר, שעל קיומה ועל תכולתה לא הצהיר בהצהרת ההון כנדרש.