דיווח: התרסק מטוס שעליו 69 נוסעים בטיסה מפריז לקהיר

(עדכון) - המטוס של חברת "איג'יפטאייר" נעלם ממסכי המכ"מים במהלך הלילה ■ ראש רשות התעופה האזרחית במצרים: "הטייסים לא שידרו אות מצוקה"

מטוס / צילום: thinkstock
מטוס / צילום: thinkstock

דיווח: מטוס הנוסעים של חברת התעופה המצרית "איג'יפטאייר" שהמריא מפריז שבצרפת לקהיר, אשר נעלם במהלך הלילה ולא אותר באמצעות מכ"מים, התרסק בין התיכון. כך דיווחה הבוקר (ה') רשות התעופה המצרית.

על פי הדיווח, על המטוס היו 66 בני אדם - 56 נוסעים, שבעה אנשי צוות ושלושה אנשי ביטחון - והוא המריא משדה התעופה שארל דה גול בשעה 23:09. חברת התעופה דיווחה כי צוותי חילוץ של צבא מצרים החלו בחיפושים אחר כלי הטיס שנעלם, בשיתוף פעולה עם יוון, במקום המשוער שמעליו אבד הקשר.

הטיסה, שמספרה MS804, המריאה לשדה התעופה הבינלאומי בקהיר. לפי חברת התעופה, המטוס מדגם איירבוס A320 נעלם ממסכי המכ"מים כ-10 מיילים בתוך מרחבה האווירי של מצרים, מעל הים התיכון. כמו כן, הוא נעלם בגובה 37 אלף רגל. בעקבות האירוע הועלתה רמת הכוננות בחיל האוויר הישראלי, מחשש שמדובר בחטיפה וכוונה לבצע פיגוע.

איהאב מוחי א-דין, ראש רשות התעופה האווירית של מצרים, אמר כי הרשויות ביוון עדכנו את מקביליהם במצרים על כך שהם איבדו את הקשר עם המטוס. "הטייסים לא שידרו אות מצוקה או איבדו גובה, הם פשוט נעלמו", אמר. לדבריו, עדיין מוקדם מדי לדעת מהי הסיבה להתרסקות המטוס.

העיתון המצרי אל-אהראם מסר כי הפעם האחרונה שבה נוצר קשר עם המטוס היה עשר דקות לפני ההיעלמות.