26% מעובדי ההיי-טק: המעסיקים מעודדים אותנו לעבוד מהבית

סקר "אנשים ומחשבים", שנערך בקרב כ-150 עובדים בענף ההיי-טק, מגלה כי 90% מהם יוצאים ממקום העבודה, לפחות פעם בשבוע, מוקדם יחסית

קריירה הייטק סלולר / צילום: thinkstock
קריירה הייטק סלולר / צילום: thinkstock

העובדים בתעשיית ההיי-טק נהנים בדרך-כלל משכר נדיב ותנאים מפנקים אבל גם במקרה הזה - אין מתנות חינם. עובדים רבים נאלצים לעבוד שעות ארוכות באופן שגרתי, והדבר פוגע במקרים רבים בחיים האישיים.

חברות רבות, בעיקר תאגידים גדולים, מנסות להציג את עצמן - לפחות למראית-עין - כ"ידידותיות למשפחה", אולם לא תמיד לדברים יש כיסוי בשטח. סקר חדש שנערך בקרב כ-150 עובדים בענף ההיי-טק מגלה כי 90% מהם יוצאים ממקום העבודה, לפחות פעם בשבוע, מוקדם יחסית (העובדים לא נשאלו לגבי שעה ספציפית). בנוסף לכך - כ-12% מהמשיבים ציינו כי היציאה המוקדמת שלהם מעוגנת בהסכם העבודה שלהם מול המעביד. הסקר נערך על-ידי יחידת המחקר של קבוצת "אנשים ומחשבים".

מהסקר עולה עוד כי המנהלים בתעשיית הטכנולוגיה מפנימים לאט ובהדרגה את הצורך לנהל חיים פרטיים במקביל לעבודה. 42% מהמשיבים סיפרו כי היחס של החברות לנושא משתפר, אולם הם עדיין חשים שהם מבלים שעות רבות מדי במקום העבודה. לעומתם 43% השיבו כי לא חשו בשיפור ו-15% ציינו שיפור "משמעותי בהחלט" בכל מה שנוגע לאיזון בין קריירה לבין חיים אישיים. הנסקרים התייחסו גם לאפשרות של עבודה מהבית. 63.5% ציינו כי האופציה הזו קיימת, אבל רק במצבים מיוחדים, 26% סיפרו כי מקומות העבודה דווקא מעודדים עבודה מהבית והשאר ציינו כי האופציה הזאת אינה קיימת. נציין כי הסקר נערך בקרב עובדים מכל הדרגים בחברות גדולות וגם בקרב חברות סטארט-אפ.

שירלי הראל, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת סטארהום מאך, התייחסה לממצאי הסקר ואמרה כי "השאיפה לאיזון בין הבית לעבודה מהווה גורם מוטיבציוני משמעותי עבור העובד ביחס לבחירת מקום עבודה או הישארות במקום עבודה נוכחי. אם בעבר הקריטריונים החשובים ביותר עבור העובד היו אפשרויות קידום, ביטחון תעסוקתי, דמות המנהל הישיר, שכר ועוד, הרי שהיום הקריטריון של איזון ומקום עבודה קרוב לבית מדורג במקום גבוה יותר".

אורלי סנובסקי, דירקטור משאבי אנוש בחברת פלטיין, הוסיפה: "איזון בין העבודה לבית אינו מסתיים ברגע שהעובד עוזב את מקום העבודה ונכנס לביתו. הציפייה מהעובדים שיהיו זמינים 24/7 יוצרת מצב שעל אף שהעובד מגיע הביתה מוקדם, בראשו וברוחו הוא עדיין בעבודה ולכן עונה לאי-מיילים וכו'. זה עלול לגרום לשחיקה וכדאי להימנע מכך ככל האפשר".