סותבי'ס שברה שיא במכירות תכשיטים: 175 מ' ד' במכירה פומבית

ערכה מכירה פומבית של תכשיטים ויהלומים בז'נבה, שבה נמכר יהלום ורוד ב-32 מיליון דולר

היהלום שנמכר ב–32 מיליון דולר / צילום: רויטרס
היהלום שנמכר ב–32 מיליון דולר / צילום: רויטרס

סותבי'ס שברה שלשום (ד') את שיא העולם שלה עצמה במכירות תכשיטים, וגייסה 175 מיליון דולר במכירה פומבית של תכשיטים ויהלומים בז'נבה, שבה נמכר יהלום ורוד ב-32 מיליון דולר.

היהלום Unique Pink במשקל 15.38 קראט ובצורת אגס הוערך ב-38 מיליון דולר. העמיד אותו למכירה אהוד לניאדו, ישראלי לשעבר, שמכר גם את "הירח הכחול של ג'וזפין", שהיה היהלום המלוטש היקר ביותר שנמכר במכירה פומבית בנובמבר 2015, בכמעט 50 מיליון דולר. "אנחנו רואים לאט-לאט שוק יהלומים שמתפתח מעבר לתכשיטים, ונהפך לנכס", אמר לניאדו בראיון טלפוני. "אני חושב שהנטייה הזו תעבור גם לאבנים (יהלומים) לבנות גדולות".

שוק המכירות הפומביות היה תנודתי בעת האחרונה. המכירות בשבוע שעבר של עבודות אימפרסיוניסטיות, מודרניות ועכשוויות (אחרי מלחמות העולם) בכריסטי'ס, סותבי'ס ופיליפס בניו יורק גייסו רק 50% מהסכום שגויס בשנה שעברה. סותבי'ס הצליחה למכור רק 53% מההיצע שלה במכירת שעונים בז'נבה, שהניבה 4 מיליון דולר ב-14 בחודש זה.

היהלום Unique Pink נמכר למטלפן מאסיה, שביקש להישאר בעילום שם. המחירים של יהלומי גלם - אחרי כרייה, ולפני חיתוך וליטוש - צנחו בשנה שעברה ב-18%, יותר מבכל שנה מאז המשבר הפיננסי, כאשר הדולר החזק יותר וקריסת מחירי הנפט פגעו בקונים מרוסיה ומהמזרח התיכון, וקיזזו מכירות שיא בארה"ב. היהלומים הנדירים והגדולים ביותר נוטים להיות עמידים בפני ירידות מחירים. שיא מכירות התכשיטים הקודם של סותבי'ס היה בשנה שעברה, 161 מיליון דולר.