בנויה לתלפיות: הרווח הנקי של אינרום ברבעון זינק ב-65% ל-26 מ' ש'

הרווח התפעולי באיטונג זינק ב-60% לכ-14 מיליון שקל, וב-45% בתחום מוצרי גמר לבנייה ל-12 מיליון שקל

מוצר של אינרום / צילום: מתוך האתר החברה
מוצר של אינרום / צילום: מתוך האתר החברה

פתיחתה של 2016 האירה פנים לחברת מוצרי הבנייה אינרום , הנהנית מפריחת שוק הנדל"ן למגורים בישראל. הבוקר (ה') סיכמה אינרום את הרבעון הראשון של השנה עם צמיחה של 10% במכירותיה, שהגיעו ל-233 מיליון שקל ובקפיצה של 65% ברווחיה, שהצטברו ל-26 מיליון שקל. עוד מציגה אינרום בדוחות צמיחה של 19% ברווח הגולמי שלה, שעמד על 91.5 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות עלה מ-36.4% ל-39.4%.

אינרום, הנמצאת בשליטת קרן פימי של ישי דוידי, עוסקת בייצור, מכירה ושיווק מוצרים לענף הבנייה והשיפוצים, התעשייה ועוד, ופועלת בשלושה תחומים עיקריים - פתרונות בנייה (איטונג), מוצרי גמר לבנייה (כרמית מיסטר פיקס) ומוצרי צבעים (נירלט). מניית אינרום הגיבה היום בחיוב לדוחות, השלימה טיפוס של כ-10% מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי של כ-1.1 מיליארד שקל.

באינרום מסבירים כי הצמיחה הרבעונית במכירות מקורה ב"המשך הצמיחה בכל תחומי פעילות הקבוצה, בעיקר בתחומי פתרונות הבנייה ומוצרי גמר לבנייה". אלדד בן משה, מנכ"ל החברה, הוסיף כי בתקופת הרבעון "נהנינו מפירות מנועי צמיחה פנימיים שסימנו בעבר, ואנו פועלים לגיוון סל המוצרים שאנו מציעים ללקוחותינו ולהרחבת עסקינו וקווי הפעילות שלנו תוך המשך הגדלת הפריון". עוד הוא הוסיף, כי "הקבוצה ערוכה להוסיף ולהגדיל את נתחי השוק שלה ולחזק את נוכחותה בשווקים השונים שבהם היא פועלת".

בפילוח הפעילות לפי מגזרים אינרום ממשיכה את המגמות שהציגה בסיכום 2015, ולצד המשך צמיחה בהכנסות מתחומי פתרונות הבנייה ומוצרי גמר לבנייה, שעלו כל אחד בקרוב ל-20% ל-80 מיליון שקל ו-52 מיליון שקל בהתאמה, היא מציגה יציבות במכירות מותג הצבעים נירלט בהיקף רבעוני של 100 מיליון שקל.

לצד זאת, הרווח התפעולי של נירלט, שבה מחזיקה אינרום יחד עם הקיבוצים נירים וניר עוז, עלה בסיכום הרבעון הראשון ב-16% והתקרב ל-19 מיליון שקל, וזאת לאחר צעדי ייעול ושיפור במבנה העלויות שננקטו בפעילות זו.

השיפור ברווחיות התפעולית בשני המגזרים הנותרים של אינרום משמעותי יותר. רווח זה עמד על כ-14 מיליון שקל באיטונג, ובכך שיקף קפיצה של קרוב ל-60%, והתקרב ל-12 מיליון שקל במוצרי גמר לבנייה - סכום המשקף זינוק של 45% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. סך הרווח התפעולי של אינרום צמח ב-35% ל-44 מיליון שקל.