האם גפני תוקע העברות עד שתשולם הבטחת הכנסה לאברכים?

לטענת עמותת חדו"ש, יו"ר ועדת הכספים אמר בראיון לעיתון החרדי "משפחה": "לפני 3 חודשים העברתי כסף להבטחת הכנסה לאברכים. בנט תוקע את זה... האוצר כבר הבין ששקל לא יזוז במדינה עד שהנושא הזה ייפתר"

משה גפני / צילום: איל יצהר
משה גפני / צילום: איל יצהר

עמותת חדו"ש טוענת היום כי יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, ושאר חברי הכנסת של יהדות התורה מעלים לקראת פתיחת המושב שורת דרישות קואליציוניות, רובן תקציביות, שהם מתכוונים לקדם במושב שיפתח מחר (ב').

אחת הדרישות המרכזיות היא העברת קצבת הבטחת הכנסה לאברכים. זאת, למרות התנגדות של משרדי האוצר והמשפטים, שטוענים כי בצורתה הנוכחית הקצבה, שנפסלה פעמיים על-ידי בג"ץ, אינה חוקית. היקף הדרישות המדויק לא ברור, אבל מדובר בלפחות 200 מליון שקל.

גפני אמר לאחרונה בראיון לעיתון החרדי "משפחה": "לפני 3 חודשים העברתי כסף להבטחת הכנסה לאברכים. בנט תוקע את זה... משרד האוצר כבר הבין ששקל לא יזוז במדינה עד שהנושא הזה ייפתר".

באופן פורמלי טוען גפני כי הכספים מעוכבים בגלל שהבקשות לא הועברו לפי הנוהל החדש שקבעה ועדת הכספים.

בראיון לביטאון מפלגתו "יתד נאמן" מנה גפני 4 נושאי מחלוקת והוסיף איום: "ראש הממשלה מבין שאי-אפשר יהיה לפתוח כך את מושב הקיץ. הוא יודע שאנחנו לא נצביע על החוקים והתקנות שהאוצר ו'הבית היהודי' יביאו לוועדות ולמליאה".