הישג ישראלי: רן תלם מונה לבכיר בקבוצת Mediapro הספרדית

תלם, לשעבר סמנכ"ל התוכן של זכיינית ערוץ 2 קשת, מונה למנהל פיתוח התוכן הבינלאומי בקבוצת Mediapro, אחת מקבוצות הטלוויזיה-קולנוע הגדולות בספרד

רן תלם / צילום: איל יצהר
רן תלם / צילום: איל יצהר

רן תלם מונה למנהל פיתוח התוכן הבינלאומי בקבוצת Mediapro הספרדית. בסוף 2015 עזב תלם את עבודתו כסמנכ"ל התוכן של זכיינית ערוץ 2 קשת, והוא יחל בעבודתו החדשה בשבוע הקרוב.

בסיס פעילותו של תלם יתחלק בין תל-אביב למדריד וברצלונה, שם שוכנים משרדיה הראשיים של הקבוצה. תלם יהיה אחראי על פיתוח התוכן המתוסרט (דרמות, סרטים) והבלתי מתוסרט (תעודה, ריאליטי) ועל תהליכי הפיתוח שלו במשרדי הקבוצה ברחבי העולם. 

קבוצת Mediapro נחשבת לאחת מקבוצות הטלוויזיה-קולנוע הגדולות בחצי האי האיברי, המפעילה 30 משרדים ב-20 מדינות שונות. הקבוצה זכתה לשם עולמי כשנטלה חלק בהפקת שוברי קופות כמו "ויקי כריסטינה ברצלונה" של וודי אלן ו"חצות בפריז". לחברה יש שותפויות מדיה רבות, בין היתר בגופים משדרים ומפיקים כמו Televisa וקבוצת Artresmedia.

תלם היה חלק מקשת במשך 8 שנים, במסגרתן הוביל את פעילות התוכן שלה הזכיינית המובילה וזכה בפרס האמי האמריקאי על חלקו בהפקת "הומלנד" של רשת SHOWTIME, שנולדה מתוך "חטופים" הישראלית.

"למרות שזו קבוצה גדולה", אמר תלם לאתר תעשיית הבידור האמריקאי "וריאטי", "התחושה בה היא של רעב ושאפתנות כמו בחברה קטנה. מהצד השני, ההזדמנויות גדולות והאופן הוא בלתי נגמר. הייתי רוצה להודות למדיה פרו על שנתנו לאיש טלוויזיה ישראלי בארגון חובק-עולם".

חוויאר מנדז, ראש התוכן בקבוצה, אמר לאותו אתר כי "זה כבוד וזכות שאדם מוכשר כרן תלם נמצא לצדנו כדי לחזק אותנו בזירת התוכן הבינלאומית. אנחנו בטוחים שניסיונו הרב יאפשר לנו להפיק סדרות, תוכניות ופורמטים שיהפכו את מדיה פרו לשחקן מרכזי בהפקת תוכן".