עלייה במכירת הדירות של בראק אנ.וי בגרמניה

בראק מדווחת כי במהלך הרבעון הכנסותיה ממכירת דירות קפצו ב-330% ל-21 מיליון אירו, והרווח מהכנסות אלה זינק ב-376% ל-4.4 מיליון אירו ■ השיפור במכירת הדירות יחד עם שערוך נכסים סייעו לה לסכם את הרבעון עם זינוק של 42% ברווחים

שמעון וינטרוב ורונן פלד / צילום: יוסי כהן ותמר מצפי
שמעון וינטרוב ורונן פלד / צילום: יוסי כהן ותמר מצפי

שיפור ניכר במכירת הדירות של חברת הנדל"ן בראק אנ.וי, יחד עם שערוך נכסים, סייעו לה לסכם את הרבעון הראשון של השנה עם זינוק של 42% ברווחיה, שהתקרבו ל-20 מיליון אירו. בראק אנ.וי, שבשליטת שמעון וינטרוב ורונן פלד, פועלת בגרמניה בתחומי הנדל"ן המניב למגורים, נדל"ן מניב מסחרי ויזמות בתחום הנדל"ן למגורים, בו היא מחזיקה ב-3 פרויקטים בעיר דיסלדורף ופרויקט נוסף בעיר אאכן.

מתחילת השנה התחזקה מניית בראק אן וי  ביותר מ-20% והיא משקפת לחברה שווי של 1.95 מיליארד שקל. בראק מדווחת כי במהלך הרבעון הראשון הכנסותיה ממכירת דירות קפצו ב-330% ל-21 מיליון אירו, והרווח מהכנסות אלה זינק ב-376% ל-4.4 מיליון אירו. את השיפור במכירות מייחסים בחברה לפרויקט המגורים שלה בדיסלדורף (שנקרא Grafental), בו היא השלימה את מסירת הדירות באחד משלבי הפרויקט.

הכנסות החברה מדמי שכירות וניהול צמחו ב-7% לכ-16 מיליון אירו המיוחסת לרכישת נכסים חדשים ולעלייה בדמי השכירות בנכסים זהים, וסעיף שערוך הנכסים תרם לה יותר מ-15 מיליון אירו - צמיחה של 150% ביחס לרבעון המקביל. הרווח התפעולי הרבעוני של בראק, לפני שערוך הנכסים, עלה ב-32% לכ-15 מיליון אירו, והרווח התפעולי עם עליית ערך הנכסים זינק ב-72% והתקרב ל-31 מיליון אירו. הונה העצמי של החברה צמח ב-23% ל-358 מיליון אירו.