איפה נפגשו מייקל דגלאס, מתיו ברונפמן ורות וסטהיימר?

וגם: מייקל דל לא שוכח לפרגן לישראל, ורן גוראון משתתף במירוץ שליחים

סטיב לינדה, רות וסטהיימר ומתיו ברונפמן / צילום: מרק ישראל סיילם
סטיב לינדה, רות וסטהיימר ומתיו ברונפמן / צילום: מרק ישראל סיילם

פוליטיקה 1 - הכול יחסים

על מה מומלץ שלא לדבר עם מישהו שאתם מעדיפים לאהוב?

אם השלכות יחסי ישראל ארה"ב מטרידות גם אתכם, אולי ירגיע אתכם לדעת שהוועידה השנתית של "ג'רוזלם פוסט", שנפתחה אמש (א') בניו-יורק תחת הכותרת "ישראל, ארה"ב והעולם החופשי תחת הטרור הבינלאומי", משכה אליה לא מעט פוליטיקאים ישראלים, מומחי ביטחון, כמו גם אנשי עסקים, שחקנים, בעלי דעה וראשי עמותות.

רונית חסין-הוכמן, מנכ"לית קבוצת "ג'רוזלם פוסט", הבהירה כי הכנס התמקד בנושאים החמים, כלומר "בנושאים כמו הטרור העולמי, הבחירות הקרבות לנשיאות ארצות-הברית והיחסים המתוחים בין שתי המדינות".

שחקו הקולנוע מייקל דגלאס נשאל על-ידי סטיב לינדה מ"ג'רוזלם פוסט" על עמדתו במירוץ לנשיאות ארה"ב, בדגש על דונלד טראמפ, וענה: "בכנות, אני לא חושב שמישהו היה יכול לצפות את ההתפתחויות האלה. לאורך השנים הצבעתי למועמד הדמוקרטי, ואני מחשיב עצמי כדמוקרט ותומך בקלינטונים. אני חבר טוב של טראמפ, משחק איתו גולף. הרבה יותר קל לאהוב מישהו כשאתה לא צריך לדבר איתו על פוליטיקה".

עוד נצפו באירוע: רון לאודר, נשיא הכנס; ישראל (איזי) תפוחי, נשיא הבונדס; איש העסקים מתיו ברונפמן; זיו אבירם מנכ"ל מוביליי; גבי חמני, מנהל סניפי בנק הפועלים בארה"ב; מיכל גרייבסקי, נשיאת JCS העולמי; ישראל מימון, מזכיר הממשלה לשעבר שמיועד לתפקיד נשיא הבונדס; יונה ברטל, היועצת הבכירה של שמעון פרס; אלי כהן, סמנכ"ל השיווק של בנק הפועלים, רות וסטהיימר, יועצת הסקס האגדית; ורבים אחרים.

סטיב לינדה, רות וסטהיימר ומתיו ברונפמן / צילום: מרק ישראל סיילם
 סטיב לינדה, רות וסטהיימר ומתיו ברונפמן / צילום: מרק ישראל סיילם

פוליטיקה 2 - השראה ושלום

איך אומרים סטארט-אפ ניישן בצרפתית?

עזבו אתכם מפוליטיקה. ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, הגיע לישראל על-מנת לקדם את היוזמה הצרפתית לקידום תהליך מדיני בין ישראל לפלסטינים, אבל הוא גם לא פסח על סצנת היי-טק. ואלס נפגש עם יזמים ומשקיעים ב-SOSA בתל-אביב, לשם הגיע יחד עם שרת התרבות והאחראית על הסטארט-אפים, אודרי אזולאי.

במפגש אמר ואלס כי הגישה של היזמים הישראלים לעולם מעוררת השראה לצרפת, ולמעשה גם צרפת, הופכת לסטארט-אפ ניישן.

ועם כל הכבוד להיי-טק, אי-אפשר בלי פוליטיקה - ואלס הסביר כי יש אפשרות אדירה לעשות שלום דרך הכלכלה, ושלום זה דיפלומטיה אבל קודם כל חינוך, מדע וטכנולוגיה.

באירוע השתתפו יזמים ומשקיעים, בהם: רמי ברכה; טל ברנוח; חמי פרס; יזהר שי; עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל; רועי אורון מ-SOSA; ואחרים.

חמי פרס, אודרי אזולאי, מנואל ואלס ורועי אורון / צילום: מרין קרוזט
 חמי פרס, אודרי אזולאי, מנואל ואלס ורועי אורון / צילום: מרין קרוזט

נהג בוס

יואב הורביץ, מנכ"ל קרדן רכב, ימונה לתפקיד ראש הסגל של לשכת ראש הממשלה

חברת קרדן רכב, המחזיקה בזיכיון מותג השכרת הרכב אוויס (AVIS), נפרדת מהמנכ"ל יואב הורוביץ, שעוזב את תפקידו לטובת תפקיד ראש הסגל של לשכת ראש הממשלה.

קרדן רכב, המוחזקת בידי UMA של משפחת עיני, עדכנה היום (ב') כי הורביץ הודיע כי הוא "נענה לבקשת ראש הממשלה להתמנות כראש הסגל של לשכת ראש הממשלה. המינוי צפוי להיכנס לתוקף בחודשים הקרובים".

הורוביץ שימש בשנה שעברה חבר בצוות המשא-ומתן הקואליציוני של הליכוד, וכבר אז פורסם כי הוא צפוי להחליף בתפקיד את הראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר.

הורביץ, שנחשב מקורב לראש הממשלה, ניסה להתמודד כמה פעמים על תפקיד מנכ"ל המשרד, אולם לדברי גורמים בסביבת נתניהו, מועמדותו נחסמה משום שלא החזיק בתואר אקדמי. לאחר שבאחרונה השלים את התואר, נסללה דרכו למינוי לתפקיד.

הורוביץ (56), המחזיק כיום בתואר ראשון במשפטים ממכללת נתניה, מכהן כמנכ"ל קרדן רכב מפברואר 2008, ועלות העסקתו ב-2015 התקרבה ל-1.6 מיליון שקל - כמעט מלוא הסכום כעלות שכר. מאז מונה למנכ"ל החברה ועד סוף השנה שעברה עלות העסקתו המצטברת של הורוביץ בחברה התקרבה ל-15 מיליון שקל.

בין היתר, בנוסף לתפקידו בקרדן רכב, הורוביץ מכהן כחבר הוועד המנהל של רשות השידור.

יואב הורוביץ /  צילום: ישראל הדרי
 יואב הורוביץ / צילום: ישראל הדרי

האצבע הרגישה של אופנהיימר

מה הבטיחו בכנס הנאסד"ק של בנק ההשקעות?

בנק ההשקעות אופנהיימר קיים אתמול את הכנס השנתי בשיתוף הנאסד"ק, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב. המנכ"לים המשותפים, אביבית מנה-קליל והראל גילאון, אירחו במקום כ-40 חברות ישראליות הנסחרות בנאסד"ק.

כבר בפתיחת הכנס הכריז גילאון כי "היד עם האצבע על כפתור ה-Sell מאוד רגישה, ולכן אני מציע להשקיע דווקא בחברות שיכולות להיות יעד לרכישה או השקעה".

בהמשך הציגו המשתתפים תחזיות שאפתניות לעתיד. כך למשל, עופר מהרשק, סמנכ"ל הכספים של מובילאיי, אמר כי בשנים 2019-2021 יסעו בכבישים רכבים אוטונומיים מתוצרת החברה.

איל דשא, סמנכ"ל הכספים של טבע, עדכן כי ביוני הם יסגרו את עסקת הענק עם אלרגן.

מי שביקש להשאיר את הקהל עם הרגלים על הקרקע היה ד"ר חיים שפירא, שבמהלך הרצאתו אמר: "אני חושב משמע אני טועה", נתן דוגמאות לטעויות בקבלת החלטות, בשוק ההון ובחיים. הקהל דווקא לא נשאר על הרגלים, ורבים התגלגלו מצחוק. כנראה זה נשמע להם מוכר.

אביבית מנה קליל ואייל דשא /  צילום: תמר מצפי
 אביבית מנה קליל ואייל דשא / צילום: תמר מצפי

דל לגיטמציה

מנכ"ל ענקית המחשוב לא שוכח לפרגן לישראל

מייקל דל - בעלי ומנכ"ל ענקית המחשוב דל (Dell), שבימים אלה משלימה את הליכי המיזוג עם חברת אחסון הנתונים EMC, אותה רכשה באוקטובר בעבור 67 מיליארד דולר - מבקר בארץ הקודש.

דל היה אורח הכבוד בכנס הלקוחות והשותפים הבינלאומי השנתי של דל ישראל - Future Ready Tour, שהתקיים אתמול בראשון-לציון. הוא אמנם הגיע בשבת, אבל הספיק לערוך כמה פגישות קודם לאירוע, ומיד לאחר שנחת בישראל במטוסו הפרטי, מיהר ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לאירוע החברה, אגב, הוא כבר הגיע במסוק, שם קיבל את המשתתפים בברכת "שלום עליכם". דל המשיך ופרגן לישראל ואמר בין היתר כי "הביצועים הישראליים מעוררים השראה בכל בעולם".

עוד הגיעו לאירוע (ולא במסוק): שלומי קוארטלר, מנכ"ל דל ישראל; שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל; גיא בר-נר, דירקטור שיווק ומכירות באינטל ישראל; ואחרים. 

 

 שלומי קוארטלר, מייקל דל /  צילום: ניב קנטור
  שלומי קוארטלר, מייקל דל / צילום: ניב קנטור

רן גוראון הוא רק השליח

מנכ"ל פלאפון לא חושש מתחרות

אחד מלהיטי הפייסבוק בסוף השבוע האחרון היה שלל תמונות ממירוץ השליחים הר לעמק. אם לא נתקלתם בתמונות כאלה, כנראה שאין לכם הרבה חברים, או שיש לכם חברים לא ספורטיביים במיוחד.

אבל היי, לא כולם כאלה. קחו לדוגמה את רן גוראון, מנכ"ל פלאפון. גוראון, שמעיד על עצמו כחובב ספורט השומר מספר שנים על כושר, השתתף במירוץ, וממקורביו נמסר כי זה לא המירוץ הראשון בו הוא משתתף. גוראון לקח חלק במירוץ השליחים בן היומיים מהגליל העליון ועד לעמק יזרעאל. והוא לא היה לבד - הצטרפו אליו אילן סיגל, סמנכ"ל השיווק בפלאפון, וכמה מעובדי חטיבת השיווק בחברה.

אל תזלזלו בו - גוראון היה חבר הקבוצה שפתח את המירוץ, ולפחות על-פי הטענה הוא רץ בסך-הכול כ-25 ק"מ.

נקווה שבפעם הבאה שתהיה חלילה תקלה ברשת, יהיה מי שירוץ ראשון לטפל.

הרצים, רן גוראון שני מימין / צילום: שוקי קורדובה
 הרצים, רן גוראון שני מימין / צילום: שוקי קורדובה