אושר תיקון ראשון לתמ"א 35: גמישות בהרחבת גבולות עירוניים

המדינה מגמישה את גבולות השטחים הפתוחים כדי לפתח ישובים קיימים, גם בפריפריה ■ כחלון: "לאחר עבודה מאומצת של 4 שנים אנו מביאים תיקון לתמ"א 35 שיגדיל את היצע הדירות בצורה משמעותית בשלושת העשורים הבאים" 

 

 

משה כחלון / צילום: תמר מצפי
משה כחלון / צילום: תמר מצפי

אושר תיקון ראשון לתוכנית המתאר הארצית תמ"א 35 שמטרתה לשמור על שטחים פתוחים: התיקון כולל בעיקרו גמישות בגבולות המרקמים העירוניים ובהרחבתם, במטרה לחזק בעיקר את ישוב הפריפריה וישובי מיעוטים וכן את מחוז הצפון בפרט. יחד עם זאת, הגמישות אינה נכונה רק לאזור הפריפריה, כאשר התיקון מגדיר את הגמישות בקביעת הגבולות העירוניים גם באזורים בהם מתוכננת להיות מרבית האוכלוסייה.

עוד כולל התיקון העברת סמכויות מהמועצה הארצית לוועדות המחוזיות, דבר שיוביל לקיצור משך הטיפול בעשרות תוכניות בשנה, והקלות בהליכים התכנוניים הנדרשים בתכנון מחנות צה"ל שעתידים להתפנות במטרה לקצר לוחות זמנים.

במינהל התכנון מסבירים כי התיקון שומר על עקרונות הפיתוח והשימור הקבועים בתמ"א ושם דגש על שמירה על שטחים פתוחים, פיתוח וחיזוק הישובים העירוניים בפריפריה, פיתוח ליישובי מגזר המיעוטים וקיצור תהליכים בועדות הבנייה.

שר האוצר ויו"ר קבינט הדיור, משה כחלון מסר כי: "לאחר עבודה מאומצת של 4 שנים אנחנו מביאים תיקון לתמ"א 35 שיגדיל את היצע הדירות בצורה משמעותית בשלושת העשורים הבאים. התיקון הוא נדבך נוסף ומשמעותי בתשתיות שאנו מניחים לשוק דיור בריא ותקין עבור הדורות הבאים. האתגר שלנו הוא לפתור את משבר הדיור הנוכחי ולוודא שבעתיד לא יווצרו משברים נוספים".

בינת שוורץ, מנהלת מינהל התכנון, מסרה כי "אישור תיקון מספר אחת לתמ"א 35 הוא תוצאה של פעילות ארוכה שנעשתה במינהל התכנון בשיתוף עם משרדי ממשלה, השלטון המקומי, גופים מקצועיים וארגוני סביבה. פעילות זו נעשתה, מתוך מטרה לפעול למען הציבור בנוגע לסוגיית הדיור, תוך מציאת האיזון בין צורכי הפיתוח הלאומיים ובין שמירה על שטחים פתוחים".