הרכישות הגדילו הכנסות פרוטרום ב-33% אך הרווח הרבעוני קפא

המנכ"ל אורי יהודאי: "התוצאות לא משקפות הרווחיות הצפויה, בעקבות פעולות ההתייעלות שאנו נוקטים"

אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

יצרנית תמציות הטעם וחומרי הגלם פרוטרום ממשיכה לצמוח, על רקע גל רכישת החברות הבלתי פוסק שהיא מבצעת. הבוקר (ג') סיכמה פרוטרום  את הרבעון הראשון של השנה עם קפיצה של 33% במכירותיה, ל-258 מיליון דולר, ועלייה דומה ברווח הגולמי שהתקרב ל-100 מיליון דולר, לצד יציבות בשיעורו מהמכירות.

במקביל, הציגה החברה עלייה ניכרת בהוצאותיה, כך שהשיפור בפעילות השוטפת בא לידי ביטוי באופן חלקי בלבד בשורה התפעולית, שעלתה ב-4% ל-30 מיליון דולר, ושיעורה מהמכירות ירד מ-15% ל-11.8%. בשורה התחתונה הציגה פרוטרום שחיקה מתונה של כ-1% עם רווח נקי בהיקף של 21 מיליון דולר. מניית החברה הגיבה היום בחיוב לדוחות, השלימה עלייה שנתית של כ-25% ומשקפת לפרוטרום שווי של 11 מיליארד שקל.

מפילוח פעילויותיה של פרוטרום, עולה בסיכום רבעוני כי בפעילות הליבה שלה, הכוללת את מוצרי הטעמים ומוצרי חומרי הגלם שהיא מציעה, המכירות קפצו ב-38% ל-182 מיליון דולר ול-60 מיליון דולר בהתאמה. גם הרווחים בה צמחו - בשורה הגולמית הם קפצו ב-35% ל-95 מיליון דולר ובשורה התפעולית התחזקו ב-6% והתקרבו ל-30 מיליון דולר. לעומת זאת הרווחיות ממוצרים אלה נשחקה: שיעור הרווח הגולמי ירד מ-40.2% מהמכירות ל-39.6% וזה התפעולי ירד מ-15.9% ל-12.3%.

בפרוטרום מוסיפים כי "תוצאות השיא הושגו חרף השפעת השינויים בשערי החליפין של המטבעות בהם פועלת החברה אל מול הדולר, שגרעו כ-4.2% מהמכירות והרווח המדווח בדולרים (במונחי פרופורמה)".

אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, מסר היום כי "הרבעון הראשון של 2016 הוא אבן דרך נוספת במסע הצמיחה המהירה והרווחית שלנו. יישום מוצלח של אסטרטגיית הצמיחה, המשלבת צמיחה פנימית רווחית בשיעורים גבוהים משיעור הצמיחה בשווקים בהם אנו פועלים, ורכישות אסטרטגיות שתורמות לשיפור המתמשך בתוצאותינו, מביאים לרבעון שיא נוסף הן בהכנסות והן ברווחי החברה".

עוד הוסיף יהודאי כי "הרכישות תרמו לגידול במכירות וברווח, אך תוצאות הרבעון עוד לא משקפות את הרווחיות הצפויה בעקבות פעולות המיזוג וההתייעלות בהן אנו נוקטים, שמתקדמות בהצלחה ולפי התוכנית, וצפויות להביא לחסכונות תפעוליים בהיקף שנתי של 20-22 מיליון דולר".

יהודאי מציין כי אחרי 11 רכישות שביצעה פרוטרום ב-2015, מתחילת השנה הנוכחית החברה רכשה חמש חברות נוספות, ובמקביל התקדמה במיזוג הרכישות מהשנה שעברה. לדבריו, "הרכישות תומכות במימוש תוכניותינו לצמיחה מואצת בפעילויות הליבה שלנו, תוך הרחבת נתח פעילות הטעמים".

תוצאות פרוטרום במיליוני דולרים
 תוצאות פרוטרום במיליוני דולרים