מיטב דש: קיטון של 11% ברווח הרבעוני ל-25 מיליון שקל

הכנסות בית ההשקעות ירדו כ-4% ברבעון הראשון ■ ירידה של כ-7% בהכנסות מניהול השקעות של הלקוחות ■ רק תחום תעודות הסל הניב גידול בהכנסות

אילן רביב / צילום: איל יצהר
אילן רביב / צילום: איל יצהר

בית ההשקעות מיטב דש, שבשליטת משפחת סטפק ואלי ברקת, מציג ברבעון הראשון של 2016 ירידה של כ-11% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-25 מיליון שקל. הירידה ברווח באה בצל ירידה של כ-4% בסך כל ההכנסות של בית ההשקעות לרבעון הראשון, וירידה של כ-7% בהכנסות מניהול השקעות של הלקוחות - זאת בשל המשך השחיקה בהכנסות מדמי ניהול מפעילות הגמל והפנסיה וגם מקרנות הנאמנות. רק תחום תעודות הסל הניב גידול בהכנסות.

לדברי המנכ"ל אילן רביב, "אנו פותחים את הרבעון הראשון עם יציבות ברווחיות, למרות התנודתיות בשווקים והשפעתה על כל גופי שוק ההון. בשנתיים האחרונות בית ההשקעות פועל במגוון ערוצים ומניח תשתית לצמיחה עתידית". רביב הוסיף כי "תחום החיסכון ארוך-הטווח מקבל חיזוק משמעותי באמצעות עסקת המיזוג עם איילון פנסיה וגמל, שתושלם להערכתנו עד סוף השנה". לאחר השלמת מיזוג הפנסיה והגמל של שתי קבוצות הפיננסים, תחזיק איילון 20% מחברת הגמל והפנסיה המשותפת, ומיטב דש ביתרה - 80%.

במקביל, מיטב דש, שנוסד ממספר רכישות ומיזוגים ממונפים בחלקם, ממשיכה להנזיל רווחים כלפי מעלה, לבעלי המניות. הפעם מודיע בית ההשקעות על חלוקת דיבידנד של 10.1 מיליון שקל.

בשל התשואות השליליות בשוקי ההון ופדיונות, בעיקר בקרנות הנאמנות הכספיות, היקף הנכסים המנוהלים בבית ההשקעות קטן ברבעון הראשון בכ-2.4% לסך של כ-122 מיליארד שקל.

תחום הגמל, ההשתלמות והפנסיה הניב לבית ההשקעות רווח לפני מס של 14 מיליון שקל לעומת רווח של כ-18 מיליון שקל ברבעון המקביל - קיטון של כ-22%. תחום קרנות הנאמנות והתיקים המנוהלים הניב רווח רבעוני של כ-18 מיליון שקל, ירידה של כ-22% גם כן ביחס לרבעון המקביל, והרווח בתחום תעודות הסל הסתכם ברבעון הראשון השנה בכ-15 מיליון שקל - גידול של כ-25% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. עוד נציין שחבר הבורסה והברוקראז' הניב רווח לפני מס של כ-3 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-4 מיליון שקל ברבעון המקביל.