העליון דחה את עתירת בן-משה נגד מכירת מגה ליינות ביתן

נקבע כי למרות שהמחוזי אישר את מכירת מגה ליינות ביתן, המכירה טעונה עדיין את אישור הנושים והממונה על ההגבלים, ומשכך היא אינה סופית, ולכן הדיון בבקשה עשוי להיות מיותר 

מוטי בן-משה / צילום: תמר מצפי
מוטי בן-משה / צילום: תמר מצפי

צעד נוסף בדרך להעברת השליטה ברשת מגה לרשת יינות ביתן? שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, דחה היום (ג') את עתירתו של איש העסקים מוטי בן-משה לערער על החלטת בית המשפט המחוזי שאישר את מכירת מגה ליינות ביתן.

כעת ממתינים נאמנים הרשת להחלטת שופט בית המשפט המחוזי, אילן שילה, בעתירה שהגישה רשת רמי לוי שיווק השקמה ולאישור נושי מגה באסיפת הנושים שמתוכננת ליום חמישי הקרוב. ההערכה היא כי לאחר שבית המשפט העליון נתן את החלטתו היום, השופט שילה יפרסם את החלטתו בתוך יומיים.

בהחלטתו כתב סולברג כי למרות שבית המשפט המחוזי אישר את מכירת מגה ליינות ביתן, המכירה טעונה עדיין אישור של הנושים ואישור של הממונה על ההגבלים העסקיים, ומשכך היא אינה סופית, ולכן הדיון בבקשה עשוי להיות מיותר.

בית המשפט העליון גם דחה בתוקף את טענתו של בן-משה כי במצב הנוכחי הנושים ייאלצו לקבל את הצעת יינות ביתן בלית-ברירה, כיוון שבאסיפת הנושים תידון הצעת רשת יינות ביתן בלבד. 

לדברי השופט, כפי שנכתבו בהחלטתה שנתן היום, "ברירת ההצעה העדיפה ביותר דורשת, מחד גיסא, את ראיית הדברים כמכלול, ומאידך גיסא, יכולת מקצועית לשאת ולתת עם כלל המציעים לשם שיפור מצבם של כלל הגורמים הרלבנטיים. תפקיד זה הטיל בית המשפט על הנאמנים. אם כן אפוא, לא הנושים הם אלה אשר מגבשים את הסכם המכר, כי אם הנאמנים, בהתאם למינוי שנתן בית המשפט; הנושים רשאים שלא לאשר את ההסדר, אולם אין חובה שבדין להניח לפניהם את מלוא האפשרויות שהוצעו לנאמנים.

"הנאמנים, כבעלי ידע מקצועי וכמי שרואים את כלל האינטרסים - לרבות אלה של הנושים - לנגד עיניהם, הם האחראים למציאת המתווה המוצלח ביותר להבראת החברה, ובמסגרת זו הם רשאים ונדרשים לערוך סינון של ההצעות ומשא-ומתן עם המציעים - הכול בכפוף לביקורת השיפוטית על פועלם של הנאמנים ועל החלטות הנושים כאחד".

השופט סולברג חייב את בן -שה בהוצאות הנאמנים ובהוצאות הכנ"ר בסכום של 10,000 שקל לכל אחד מהם.