לקראת הסדר באלון רבוע כחול: הסכם בין בן-משה לנאמני מגה

בין היתר אלון רבוע כחול תיקח על עצמה את חובות מגה לבנקים בסך 300 מיליון שקל, חשיפה של כ-30 מיליון שקל בגין תביעות ביטוח לאומי וכן כ-30 מיליון שקל מתוך החובות לבסס"ח ולכלל ביטוח

מוטי בן-משה / צילום: תמר מצפי
מוטי בן-משה / צילום: תמר מצפי

הסכם שנחתם לפנות בוקר בין חברת אלון רבוע כחול ומוטי בן-משה לבין נאמני רשת מגה סולל את הדרך לאישור והשלמה מהירה של הסדר החוב באלון רבוע כחול , מבלי שיופעלו התנגדויות מצד הנאמנים.

ל"גלובס" נודע כי לפנות בוקר הושג הסכם בין הצדדים, לפיו אלון רבוע כחול תיקח על עצמה את חובות מגה לבנקים להם הייתה ערבה בעבר (כפי שסוכם כבר בהסדר החוב של מגה בקיץ אשתקד) בהיקף של כ-300 מיליון שקל (החובות הנערבים), וכן תיקח על עצמה את התביעה שהגיש גיא פרוביזור, מייסד ומנכ"ל רשת המזון עדן טבע מרקט לשעבר, כנגד השתיים בגין אי-מניעת קרסתה של הרשת.

בנוסף, אלון רבוע כחול תיקח על עצמה חשיפה של כ-30 מיליון שקל בגין חבות ותביעות מצד הביטוח הלאומי, וכן כ-30 מיליון שקל מתוך החובות של מגה לבסס"ח ולכלל ביטוח, להן העניקה בעבר את ערבותה.

החשיפה כולה (מלבד החובות לבנקים עליהם כבר סוכם אשתקד) עומדת על כ-100 מיליון שקל אולם עשויה בסופו של דבר להיות אף נמוכה מכך.