נושי רשת מגה בעיר אישרו את מכירתה ליינות ביתן

98% מהנושים תמכו בעסקה ■ המיזוג ייצא לפועל עם קבלת אישור מביהמ"ש המחוזי ומהממונה על ההגבלים ■ יינות ביתן צפויה להפוך לרשת השיווק השנייה בגודלה, אחרי שופרסל

עכשיו זה סופי: נושי רשת מגה בעיר אישרו את מכירתה לרשת יינות ביתן, ועם קבלת אישורו של בית המשפט המחוזי, המיזוג בין שתי הרשתות יצא אל הפועל. רשת יינות ביתן, שבבעלות הזוג נורית ונחום ביתן, צפויה להפוך לרשת השיווק השנייה בגודלה בישראל, אחרי שופרסל.

רשת יינות ביתן, המונה 71 סניפים, ומחזור מכירותיה השנתי עומד על 2.8 מיליארד שקל, תמוזג עם רשת מגה בעיר, המונה 127 סניפים עם מחזור מכירות שנתי של 2.2 מיליארד שקל.

ייתכן כי הממונה על ההגבלים העסקיים תאלץ את רשת יינות ביתן למכור מספר סניפים, ואולם, כפי שהתחייב ביתן בפני נושי מגה, הדבר לא יהיה כרוך בכל מקרה בהפחתת התמורה עבור הרשת.

עשרת הספקים הגדולים בישראל תמכו במיזוג, ובראשם קבוצת שטראוס, החברה המרכזית למשקאות (קוקה-קולה ישראל), קבוצת נטו, חברת סנו, יוניליוור, טמפו וחוגלה-קימברלי. לפי הערכות, גם קבוצת תנובה וקבוצת אסם תמכו במיזוג, לאחר שחברות ביטוחי האשראי בסס"ח וכלל ביטוח הודיעו ללקוחותיהן על ההחלטה לתמוך במיזוג. ספקים רבים נוספים, וביניהם ספקים קטנים, תמכו במיזוג, ובהם חברת שסטוביץ, חברת רזיט וחברת שניב. 

בסך-הכול, 98% מהנושים תמכו בעסקה. 

מחר (א') צפויים נאמני מגה - עו"ד אהוד גינדס, עו"ד אמיר ברטוב ורו"ח גבי טרבלסי - לדווח על תוצאות הצבעת הנושים לבית המשפט, בהודעה שתציין גם את אחוז התמיכה במיזוג.

נזכיר כי ביום חמישי האחרון ורגע לפני אסיפת הנושים, הודיע ביתן כי הוא מעלה את התמורה בגין רכישת מגה בעיר ב-50 מיליון שקל נוספים, כך שהתמורה עומדת על 325 מיליון שקל. מדובר בתוספת לתמורה שהיא במקום 50 מיליון השקלים שהוצעו בהצעה המקורית אך הותנו בביצועיה של רשת מגה בעיר.

נחום ביתן, מנכ"ל ובעלי רשת יינות ביתן, מסר בתגובה: "בשבוע האחרון נעשו מאמצים על-מנת להגיע להבנות עם הספקים, ואני בטוח כי ההחלטה לתמוך בנו הייתה נכונה. אנו מודים על התמיכה והאמונה בנו לאורך כל הדרך בשיתוף הנאמנים, עובדי מגה וההסתדרות.

"בית המשפט אמר את דברו לאורך כל הדרך, ואני שמח שהספקים גיבו היום את החלטת בית המשפט ותמכו ברשת יינות ביתן. אנחנו ממתינים להחלטת הממונה על ההגבלים לטובת השלמת הרכישה.

"אנו נרגשים מאוד, הדרך מאתגרת אבל קיבלנו החלטה מושכלת ומקצועית, ואני מאמין בכל ליבי שבסופו של דבר כל הנוגעים בדבר יהיו שבעי-רצון. הוכחנו ונמשיך להוכיח שאנו חברה יציבה.

"יש בי שמחה להמשיך ולהעסיק 3,500 עובדים. אני מבקש לנצל את ההזדמנות ולהודות לעובדי יינות ביתן ולהנהלה שעומדת מאחוריי ותמכה בי. לאחר שבועות לא פשוטים, אנו נתחיל במלאכה להבראת הרשת". 

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בירך היום על אישור בית המשפט להצבעת הנושים למכירתה של רשת מגה ליינות ביתן, ואמר כי "זו הבעת אמון חשובה בעתיד הרשת וביציבותה. נזכיר כי מאחורי תמיכתם החד-משמעית של הנושים, ניצבת גם החלטה שמצילה 3,500 משפחות ממעגל האבטלה".