לוויתן חתם על חוזה גז שני בשווי 3 מיליארד דולר

ההסכם מול חברת IPM באר טוביה, והוא לתקופה של 18 שנה ■ זהו חוזה הגז השני שעליו חתמה השותפות, והוא מצטרף לחוזה עם חברת אדלטק עליו חתמה בינואר האחרון

קידוח לוויתן אסדה / צלם: אלבטרוס, צילומי אוויר
קידוח לוויתן אסדה / צלם: אלבטרוס, צילומי אוויר

שותפות לוויתן הודיעה היום (א') כי חתמה על חוזה אספקת גז עם חברת IPM באר טוביה, לאספקת 13 מיליארד מטר מעוקב (BCM) של גז טבעי לתחנת הכוח שעתידה לקום באזור התעשייה. ההסכם הוא לתקופה של 18 שנה והיקפו הכספי נאמד ב-3 מיליארד דולר. זהו חוזה הגז השני שעליו חתמה השותפות, והוא מצטרף לחוזה עם חברת אדלטק עליו חתמה בינואר האחרון.

תחנת הכח של IPM היא בשליטת חברת טריפל-מ, חברת השקעות בתחום התשתיות והאנרגיה, ואיזראל פאואר מנג'מנט. היא מתוכננת להיבנות על פני שטח של 62 דונם ותייצר כ-430 מגהוואט חשמל באמצעות טכנולוגיה של מחזור משולב (הסקה על גז טבעי כדלק עיקרי וסולר כגיבוי).

רק לפני ימים אחדים, נזכיר, אישרה הממשלה את מתווה הגז ה"מרוכך" שבו נסוגה מהבטחתה שלא לשנות דבר במשק הגז ב-10 השנים הקרובות. בחברות הגז טוענים כי אישור המתווה הוא שאפשר את החתימה על ההסכם עם IPM. בנובל הוסיפו כי ההסכם מעיד על המשך מחויבותה של החברה לפתח את לוויתן ואת תעשיית הגז הטבעי בישראל.

חוזה זה מצטרף לחוזה אספקת הגז הראשון עליו חתמה השותפות בינואר האחרון עם חברת אדלטק שבבעלות משפחת אדלסבורג. על פי החוזה, לוויתן יספק כ-6 BCM גז טבעי בהיקף לשתי תחנות הכוח החדשות של אדלטק - תחנת הכוח "תמר" (140 MW) במפעל חיפה כימיקלים במישור רותם, ותחנת הכוח "סולאד" (77MW) במפעל CHS באשדוד. החוזה הינו ל-18 שנה והיקפו הכספי מוערך ב-1.3 מיליארד דולר.

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט, אמר היום בעניין החתימה על החוזה כי: "מאגר לוויתן ישלים את מהפכת הגז הטבעי במשק המקומי, שעובר לייצור אנרגיה באופן נקי, יעיל וסביבתי יותר לטובת כל אזרחי המדינה. אנו מחויבים ונחושים לפעול לקידום פיתוח מאגר לוויתן על מנת להזרים גז טבעי למשק הישראלי כבר בשנת 2019 ופועלים לקידום הסכמים נוספים למכירת גז טבעי ליצרני חשמל, למפעלי תעשייה וללקוחות נוספים במשק המקומי והן לייצוא הגז למדינות באזור".

ניב סרנה, מנהל הפיתוח העסקי בנובל אנרג'י, הוסיף: "אנו שמחים לחתום על הסכם שני לאספקת גז טבעי מלוויתן והסכם ראשון לאחר אישור פסקת היציבות החדשה בממשלה. העסקה מאפשרת לנו להניח אבני יסוד חשובות בדמות חוזים מקומיים וחוזי ייצוא שהם חיוניים לפיתוח מהיר של הפרויקט".