לקראת כניסתה לבורסה: שגריר מוערכת בכ-68 מיליון שקל

עם השלמת מהלך הפיצול של שגריר מפוינטר ועם רישומה למסחר בת"א, תחזיק בעלת השליטה בפוינטר, חברת DBSI, ב-29.1% ממניות שגרירך ■ תשקיף המדף שהוגש יאפשר לשגריר להנפיק ניירות ערך שונים, אך בשלב זה היא לא מבצעת הנפקה

יוסי בן שלום / צילום: תמר מצפי
יוסי בן שלום / צילום: תמר מצפי

למעלה משנה וחצי אחרי שדווח על הפיצול הצפוי של חברת שירותי הדרך שגריר מפוינטר, וכחודשיים אחרי צירופה של פוינטר לבורסה כדי לקדם את המהלך, הגישה שגריר בסוף השבוע תשקיף מדף לקראת רישום המניות שלה בת"א.

פוינטר מחזיקה כיום ב-97.4% משגריר, ומניותיה יחולקו כדיבידנד בעין לבעלי המניות של פוינטר ויירשמו כאמור למסחר בת"א. לאחר השלמת המהלך, תחזיק חברת ההשקעות DBSI של יוסי בן-שלום וברק דותן (בעלת השליטה בפוינטר) בכ-29.1% ממניות שגריר, גנדיר השקעות (של יהודית יובל רקנאטי) תחזיק ב-9.9%, ומנכ"ל החברה, יוסי רגב, יחזיק בכ-0.7%. גופים מוסדיים שיחזיקו בשגריר לאחר המהלך כוללים את הפניקס, מיטב דש ולזארוס.

בן שלום ודותן רשמו בשנים האחרונות מספר הצלחות יפות בהשקעות שביצעו בחברות דנאל, טלדור וסימטרון, אך שגריר רחוקה מלהיות הצלחה. לפי הערכת שווי מטעם וריאנס ייעוץ כלכלי שצורפה לתשקיף, שגריר מוערכת (נכון לסוף 2015) בשווי של 67.5 מיליון שקל - הרבה פחות מהשווי בו נרכשה בעשור הקודם. עם זאת, שגריר כיום אינה כוללת את פעילות איתור הרכבים שעברה לפוינטר, כך שההערכה הנוכחית אינה כוללת את הפעילות הזו.

עוד לא הנפקה

בשנת 2004 מכרו בעליה הקודמים של שגריר - כלל ביטוח, הפניקס ודלק רכב - את החברה לנקסוס (פוינטר בגלגולה הקודם) תמורת כ-200 מיליון שקל. בדצמבר 2013 השלימה פוינטר מהלך של רכישת חלקם של שותפיה לאותה השקעה, ליאון ויהודית רקנאטי, תמורת כ-62 מיליון שקל, בעסקת מזומן ומניות, לפי שווי של 148 מיליון שקל לשגריר.

תשקיף המדף שהוגש יאפשר לשגריר להנפיק ניירות ערך שונים, אך בשלב זה היא לא מבצעת הנפקה. חלוקת הדיבידנד בעין בפועל תתבצע ב-23 ביוני וכעבור יומיים ייפתח המסחר במניות שגריר בבורסה. עם השלמת הפיצול, פוינטר תתמקד בתחום ניהול המשאבים הניידים (MRM) - כולל שירותים מבוססי מיקום, ניהול ציי רכב ומעקב אחר נכסים; ושגריר תמשיך בפעילותה בתחום שירותי הדרך, הכולל גרירת כלי רכב, תיקונים, וכן בפעילות Car2Go - השכרת רכב על בסיס יומי או שעתי.

שגריר רשמה ב-2015 הכנסות של כ-157 מיליון שקל, הפסד של 5.8 מיליון שקל מפעולות רגילות ו-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 10.1 מיליון שקל. זאת לעומת הכנסות של כ-140 מיליון שקל, הפסד של 4.1 מיליון שקל ו-EBITDA של 6.7 מיליון שקל ב-2014.

בשנת 2015, כ-12.6% מהכנסות החברה הגיעו מחברת הביטוח הראל, ועוד שני לקוחות היו אחראיים על 10.4% ו-7.8% מהכנסותיה. בסוף השנה היו לחברה מזומנים ושווי מזומנים בסך 8.2 מיליון שקל. שגריר מעסיקה כיום 342 עובדים. את פוינטר ושגריר ייצגו בתהליך עוה"ד דני מרקוביץ ושי מרגלית ממשרד יגאל ארנון ושות'.

התוצאות של שגריר
 התוצאות של שגריר