סקר: שליש מהאמריקאים בעד חרם על ישראל

מאבק תנועת ה-BDS נגד ישראל צובר תאוצה בקמפוסים בארה"ב ובבריטניה, ורבים סבורים כי החרם הוא אמצעי לחץ לגיטימי ■ שגריר ישראל באו"ם, דני דנון: יש לחזק את הקשר עם דור העתיד

הפגנות נגד ישראל בטורקיה / צילום: רויטרס
הפגנות נגד ישראל בטורקיה / צילום: רויטרס

שליש מהאמריקאים סבורים כי חרם על ישראל מוצדק ומהווה אמצעי לחץ לגיטימי - כך עולה מסקר חדש שנערך בארצות-הברית, ושתוצאותיו הגיעו לידי חדשות 2 Online, לקראת כנס שיערך מחר (ג') באו"ם.

הסקר מראה כי מאבקה של תנועת ה-BDS נגד ישראל בקמפוסים ברחבי העולם קוצר פירות, וכי התנועה השנויה במחלוקת צוברת הצלחה בקרב דעת הקהל בארצות-הברית ובבריטניה.

מהסקר, שבוצע על-ידי מכון Ipsos בקרב 1,100 נשאלים בארצות-הברית, עולה כי 33% מהאוכלוסייה האמריקאית חושבים שחרם על ישראל הוא כלי מוצדק. בסקר דומה בבריטניה הנתון מדאיג אף יותר: 40% מהנשאלים הסכימו שחרם על ישראל הוא מעשה לגיטימי.

למרות הנתונים המדאיגים, רוב גדול של 62% בקרב הציבור האמריקאי וכ-50% מהנשאלים בבריטניה סבורים כי תנועת ה-BDS היא האנטישמיות המודרנית.

דנון: הסטודנטים היום פחות מחויבים לקשר בין שני המדינות

"אין לנו בת-ברית יותר חשובה מארצות-הברית, ואין לנו חברים יותר קרובים מהקהילה האמריקאית על כל גווניה", אמר שגריר ישראל באו"ם, דני דנון. "עם זאת, הסטודנטים והצעירים של היום הם פחות מחויבים לקשר המיוחד בין שתי המדינות מדורות העבר". 

דנון יקיים מחר כנס בינלאומי מיוחד למאבק ב-BDS תחת הכותרת "בניית גשרים ומאבק בחרמות". הכנס ייערך בשיתוף עם הקונגרס היהודי העולמי, קרן היסוד, המרכז לחוק וצדק, המכבים, הליגה נגד השמצה, התנועה הציונית האמריקאית, ה"בונדס", StandWithUs, ארגון בני-ברית, הילל, ארגון Camera וארגונים נוספים.

במסגרת הכנס ישתתפו יותר מ-1,500 סטודנטים, נציגים של עשרות ארגונים הנאבקים ב-BDS, ארגונים יהודים אמריקאים, משפטנים ומעצבי דעת קהל.

"אין ספק כי תנועת ה-BDS לא מרפה מהניסיון לפגוע בישראל. ביחד עם השותפים שלנו נמשיך לעמוד איתנים מול כל איום - וננצח", סיכם השגריר דנון.