מחיר למשתכן: 658 אלף שקל לדירת 88 מ"ר בטירת הכרמל

הצלחה גדולה למכרזי מחיר למשתכן בטירת הכרמל, קריית ביאליק וחצור הגלילית ■ 2,199 דירות מוזלות שכולם נרכשו ע"י קבלנים ויזמים ■ מדובר בשיווק הגדול ביותר שהצליח להיקלט בשוק

נדל"ן / צילום: שאטרסטוק
נדל"ן / צילום: שאטרסטוק

הצלחה למכרזי מחיר למשתכן בטירת הכרמל, קריית ביאליק וחצור הגלילית. מדובר במכרזים הכוללים יחד 2,199 דירות מוזלות שכולם נרכשו על ידי קבלנים ויזמים. נציין שלאחר כישלון המכרזים בשבוע שעבר בבית שמש, אז קרוב ל-4000 יחידות דיור מוזלות נותרו על המדף, מדובר בשיווק הגדול ביותר שהצליח להיקלט בשוק מאז החלו מכרזי מחיר למשתכן לצאת.

בטירת הכרמל מדובר במכרז שכלל 1092 יחידות דיור סך הכל, בשישה מתחמים שונים, אליהם הוגשו 21 הצעות סך הכל. במכרז זה זכו החברות בסט ייזום מגורים (שני מתחמים לבניית 137 יח"ד), אורתם וילאר (304 יח"ד), גרופית הנדסה (211 יח"ד), אשדר (244 יח"ד) וחברת אודור נכסים שזכתה במגרש המאפשר בניית 196 יחידות דיור מוזלות. על פי תוצאות המכרז, דירת 88 מ"ר תעלה כ-658 אלף שקל, דירת 108 מ"ר תימכר בכ-807 אלף שקל ודירת 118 מ"ר תימכר לזכאים בכ-882 אלף שקל. מחירים אלו כוללים את המע"מ ושטחי חניה, מרפסת ומחסן. הדירות ייבנו בשכונת החותרים,שכונה הממוקמת בחלקה הדרומי של העיר.

בקריית ביאליק, בשכונת נאות אפק, כלל המכרז 1042 יחידות דיור סך הכל, שכולם נרכשו על ידי קבלנים ויזמים. במכרז זה זכו החברות גיא ודורון לוי (שלושה מתחמים לבניית 836 יח"ד) וחברת סלע בינוי שזכתה במתחם הנוסף שיצא למכרז ותוכל לבנות 206 יחידות דירות מוזלות. על פי תוצאות המכרזים, דירת 108 מ"ר תימכר לזכאים החל מ-968.4 אלף שקל, דירת 128 מ"ר בהחל מ-1.147 מיליון שקל ודירת 138 מ"ר בהחל מ-1.23 מיליון שקל. מחיר זה כולל מע"מ ואת חישוב מחיר החניה, המחסן והמרפסת. שכונת "נאות אפק" נבנית משני צדי כביש עוקף הקריות, בחלקה המזרחי של העיר והיא תוצאה של הסכמי הגג שחתמה העירייה מול המדינה לפני מספר שנים.

 

כאמור, מכרז שלישי במתכונת מחיר למשתכן נסגר בחצור הגלילית. מכרז זה שכלל 65 יחידות דיור מוזלות בשכונת הבוסתן שווק גם הוא במלואו ליזמים וקבלנים כאשר למכרז הוגשו 5 הצעות סך הכל. במכרז זה זכו חברת גלעת יפרח אחזקות (32 יח"ד) וחברת יובלים מחיר למשתכן (33 יח"ד). על פי תוצאות המכרז, דירת 109 מ"ר תימכר לזכאים בהחל מ-594.3 מיליון שקל, דירה בשטח 129 מ"ר תימכר בהחל מ-714.4 אלף שקל ודירת 139 מ"ר תימכר בהחל מ-774.4 אלף שקל. מחיר זה כולל את המע"מ ושטחי החניה, מרפסת ומחסן.

שכונת הבוסתן היה שכונה קיימת, סמוכה לכביש 90. נזכיר שבשכונה זו כבר שווקו יחידות דיור במסגרת מחיר למשתכן בעבר בהיקף של 513 יחידות דיור.

מעקב "גלובס" אחר מספר יחידות הדיור המוזלות ששווקו עד כה בהצלחה לקבלנים ויזמים מאז החלה התוכנית לפעול מעיד כי נכון להיום עומד המספר על 12,012 יחידות דיור סך הכל.

חשוב לציין, שכמו כל מכרז מחיר למשתכן שנסגר, מדובר רק בשלב הראשוני של התוכנית. לאחר זכיית הקבלן או היזם במכרז, קיים עוד תהליך לא קצר במסגרתו מקדם הזוכה את תכנון הפרויקט, זקוק עוד לאישור הרשות המקומית והוצאת היתר בנייה. המשמעות היא שהמכרז שנסגר כעת יניב דירות בפועל, כאלו שניתן להיכנס ולגור בהם, בעוד שנתיים במקרה הטוב. נכון להיום, רק בשני פרויקטים בוצעו כבר הגרלות לזכאים, בפרויקט בעפולה ובפרויקט בעיר לוד כאשר בקריית מוצקין נפתחה הגרלה נוספת שאמורה להתקיים בימים הקרובים. נזכיר כי למחיר למשתכן יכולים לגשת רק זכאים וכל הפרויקט וכל הדירות שייבנו במסגרתו יימכרו לזכאי משרד השיכון בלבד. זוכה במכרז לא יוכל למכור את הדירה המוזלת במהלך חמש שנים ממועד קבלת המפתח אך יוכל להשכיר אותה בשוק החופשי.