מה עשתה הברונית אריאן דה רוטשילד בשדרות רוטשילד?

וגם: מי הגיעו לפגוש את חתן פרס נובל לכלכלה, פרופ' אלווין רות'?

מה עשתה הברונית רוטשילד בשדרות רוטשילד?

ומדוע אין גדר במרכז אדמונד דה רוטשילד שהקימה לאמנות, תרבות ומדע?

מתברר שיש עדיין מי שסבור כי יש להשקיע באמנים ואנשי רוח, בדיוק כפי שצריך להשקיע במחקר ובמדע. אתמול (ב') השיקה הברונית אריאן דה רוטשילד, יו"רית קרן רוטשילד קיסריה, את מרכז אדמונד דה רוטשילד בבית הקרן שבשדרות רוטשילד בתל-אביב.

על-פי התכנון, המקום המחודש יפתח דלתותיו לאירועי מדע, תרבות ואמנות ויעניק לסטודנטים ובוגרי בתי הספר לאמנות ולחוקרים הזדמנות להציג את עבודותיהם.

אמרנו יפתח דלתותיו? ובכן, הדלתות פתוחות במיוחד. "היה לנו חשוב לפתוח את בנין המרכז החדש בלי גדר, כביטוי לפתיחות ולהזמנה לכל עובר אורח להיכנס ולהתרשם מעבודות הסטודנטים שאנו מסייעים להם", הסבירה הברונית.

ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, טען באירוע כי שדרות רוטשילד הם המקום הטבעי ביותר לפתיחת המרכז. הוא סיפר כי 4 גורמים ביקשו לשקם את המקום בן ה-90 שנה, אבל רק קרן רוטשילד קיסריה עשתה זאת.

בין האורחים והמארחים שהיו באירוע: מ"מ יו"ר קרן רוטשילד קיסריה, שלמה ינאי; פרופ' יולי תמיר, נשיאת שנקר; יו"רית קבוצת שטראוס, עפרה שטראוס; יו"ר פיטנגו, חמי פרס; דוד ברודט, יו"ר לאומי; ד"ר יוסי בכר יו"ר דיסקונט; מיקי קליגר, מנהל בנק אדמונד דה רוטשילד בישראל; פרופ' אבישי ברוורמן; ח"כ אלי כהן; האמנית אילנה גור; מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה, מיכאל כרסנטי; ואחרים. 

אריאן דה רוטשילד,  עפרה שטראוס / צילום: רמי זרנגר
 אריאן דה רוטשילד, עפרה שטראוס / צילום: רמי זרנגר

ארובה לבריאות הציבור

מנכ"ל משרד ראש הממשלה בודק את הכוח

יו"ר הדירקטוריון של חברת החשמל, האלוף במיל' יפתח רון-טל; המנכ"ל עופר בלוך; והסמנכ"ל, אורן הלמן; אירחו אתמול את מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, וצוות משרדו באתר תחנת הכוח אורות רבין שבחדרה.

הסיור כלל גם את פרויקט הפחתת הפליטות של חברת החשמל, שהתקיים על ארובה שגובהה 250 מטר.

אלי גרונר, עופר בלוך,  אורן הלמן / צילום: יוסי וייס, חברת החשמל
 אלי גרונר, עופר בלוך, אורן הלמן / צילום: יוסי וייס, חברת החשמל

ארליכמן יעזור?

מנכ"ל חדש לקרוסריידר של טדי שגיא

קרוסריידר, הנמצאת בבעלות מרכזית של איש העסקים טדי שגיא, הודיעה היום (ג') כי רו"ח עידו ארליכמן (36), המשמש היום כמנכ"ל משותף בחברת פיתוח הכלים לפרסום מקוון VisualDNA, ימונה בימים הקרובים למנכ"ל הקבוצה. לארליכמן יש רקע וניסיון בענף ההיי-טק, בשוק הפרייבט אקוויטי ובפיננסים.

החברה מתמחה באופטימיזציה של תנועת גולשי אינטרנט ככלי ניתוח עבור שוק הפרסום הדיגיטלי. היא הונפקה לראשונה בבורסת המשנה הבריטית (AIM) בספטמבר 2014, ומאז איבדה יותר מ-80% משוויה ונסחרת כעת לפי שווי של 39 מיליון דולר בלבד. מוקדם יותר השנה המייסד והמנכ"ל קובי מנחמי פרש מתפקידו.

יו"ר החברה, דון אלג'י, מסר כי "עידו מביא אתו את סט הכלים הנדרש לתפקיד זה, הן במישור הטכנולוגיה והן מעולמות העסקים והפיננסיים".

טדי שגיא / צילום: תמר מצפי
 טדי שגיא / צילום: תמר מצפי

מנהלים בלי גבולות

בצד האחר של העולם מאמינים במוח הישראלי

רק לפני כשבוע סיפרנו כאן על התפתחות ההשקעות באוסטרליה, והנה מגיעה משלחת ממדינה שכנה. בימים אלה מבקרת בישראל משלחת של 54 אנשי עסקים ובכירים מניו-זילנד, כיוזמה של הנספחות הכלכלית באוסטרליה, בשיתוף TTBC (Trans Tasman Business Circle), בראשות ג'וני וייס, המקדם שיתוף-פעולה בין אוסטרליה, ניו-זילנד, סינגפור ו... ישראל.

בראש המשלחת עומד סימון מאוטר, מנכ"ל חברת הטלקום Spark, אליו חברו המדען הראשי של ניו-זילנד, גורמי ממשל, מנכ"לים בכירים ומשקיעים.

לדברי חברי המשלחת, הם מתעניינים בחדשנות הישראלית, ולשם כך פגשו חבריה בין היתר את דב מורן, ג'ון מדבד וחמי פרס.

הביקור נפתח באוניברסיטת תל-אביב, שם קיבל את חבריה אודי אהרוני, מנכ"ל להב פיתוח מנהלים.

בתוך כך, וונדי קר, העומד בראש המרכז לחדשנות ויזמות של אוניברסיטת אוקלנד בניו-זילנד, כבר גילה עניין בשיתוף-פעולה בין שני המוסדות.

אלוני, מאוטר,  קר / צילום: רפי דלויה
 אלוני, מאוטר, קר / צילום: רפי דלויה

אם אין אוטו - אין תורה

מי הגיעו לפגוש את חתן פרס נובל לכלכלה, פרופ' אלווין רות'?

חתן פרס נובל לכלכלה, פרופ' אלווין (אליוט) רות', הגיע לישראל ולקח חלק בסוף השבוע שעבר בפעילות שערך פורום הקהילה העסקית של Audi Community, המיועד ללקוחות רכבי הפרימיום של המותג. ההרצאה שלו נגעה לתורת המשחקים בעיצוב שווקים.

רות', שהגיע לארץ הקודש במסגרת סדרת הרצאות לכבוד חתן פרס נובל, ישראל אומן, נודע בעיקר בתרומתו ליישום תאוריות כלכליות לבעיות מעשיות. חשוב.

האירוע התקיים בסינמה סיטי גלילות ומשך אליו בין היתר את: עמי אראל, יורם דר, צבי ויליגר, אליעזר פישמן, פרופ' יצחק סוארי, יוסי ורדי, שי גינת, ד"ר יוסי בכר, דני וג'ניס גילרמן, גליה ויהושע מאור, ד"ר יורם טרובוביץ, יגאל שרייבר, דורון כהן, ד"ר איתי שילוני וניב אורון, מנהל חטיבת Audi בצ'מפיון מוטורס.

יצחק סוארי, אלווין (אליוט) רות',  יורם טרובוביץ,  ד"ר יוסי בכר / צילום: אלעד גוטמן
 יצחק סוארי, אלווין (אליוט) רות', יורם טרובוביץ, ד"ר יוסי בכר / צילום: אלעד גוטמן

אם אין כסף - אין אוטו

כך התרבות משלבת בין מותגים מתחומים שונים

תרבות, כך אנו מבינים, היא נקודת מפגש נהדרת בין מותגים שונים לכאורה. אמש התקיים באולם התצוגה המרכזי של כלמוביל מרצדס בהרצליה פיתוח אירוע משותף לשני מותגים: מרצדס ו-UBS.

מדובר אולי במותגים מתחומים שונים, אבל הקשר ביניהם ברור - קבוצת UBS נותנת שירותים פיננסיים ללקוחות אמידים למדי בכ-54 מדינות בעולם. לקוחות אמידים הם גם הקהל של מרצדס.

המפגש הזה לא היה מקרי מסיבה נוספת - הוא חלק משיתוף-פעולה של המותגים, שבא לידי ביטוי בין השאר בחסות שמעניקה UBS לקבוצת הפורמולה 1 של מרצדס. 

והחלק התרבותי? האורחים נהנו מקוקטייל ומהופעה של אברהם טל. 

במארחים: ד"ר אודי דהאן, מנכ"ל UBS Wealth Management Israel, ואריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה כלמוביל מרצדס.

מלבד לקוחות אמידים, נכחו במקום גם כלי רכב שעלותם מתחילה ב-200 אלף שקל ומגיעה עד ל-2.5 מיליון.

אריאל פינטו, אודי דהאן,  אברהם טל / צילום: רונן מכלב
 אריאל פינטו, אודי דהאן, אברהם טל / צילום: רונן מכלב