צו גיוס: גיל מקוב ובניו מזהירים מהתייבשות ההשקעות בהיי-טק

כאשר גיל מקוב ובניו, דן ואריאל, נכנסו לבנקאות ההשקעות בטכנולוגיה, הם ידעו שהשם והקשרים יכולים לפתוח דלתות ■ היום, כ-200 מיליון דולר אחרי, הם מתפנים להזהיר אותנו

דן אריאל וגיל מקוב / צילום: יונתן בלום
דן אריאל וגיל מקוב / צילום: יונתן בלום

גיל מקוב שם מיד את כל הקלפים על השולחן: "המשקיעים נהיו הארד טו גט", הוא אומר במסר לא מאוד אופטימי ליזמים שיושבים עכשיו במעבדה קטנה, על שולחן השרטוטים או מול שורות הקוד. סטארט-אפ ניישן? מדינת האקזיטים? כל מה שצריך הוא רעיון טוב והמשקיעים כבר יבואו? מבחינתו של מקוב, 76, השותף יחד עם שני בניו, אריאל (45) ודן (50) בחברת בנקאות ההשקעות אורנג' בלוסום ונצ'ר (להלן: OBV), הקלישאות האלה כבר לא תקפות.

"משקיעים בחברות טכנולוגיה מקבלים מאה הצעות כל שבוע, ומבחינת היזמים, המון זמן מתבזבז לפעמים בנקישה על דלתות לא נכונות", אומר מקוב. "גם אם יפנו אליהם שני בחורים צעירים שהמציאו את הגלגל, הם לא יתייחסו לזה. יזמים צריכים לנהל חברות, ואחרים צריכים לרוץ אחרי הכסף".

לאחרונה עלתה OBV לכותרות בעקבות מעורבותה בשתי הקצאות פרטיות: אחת, בחברת ננו-דיימנשן, העוסקת בהדפסות תלת-ממד (שם הובילו גיוס של 50 מיליון שקלים); והשנייה בחברת פורסייט, שעוסקת בפיתוח טכנולוגיה למניעת תאונות דרכים.

עבור פורסייט, המקובים הובילו גיוס בהיקף של 16 מיליון שקלים בין היתר מקבוצת לובינסקי, יבואנית פיג'ו וסיטרואן בישראל; מיצחק סוארי, יו"ר אלייד, המחזיקה בקבוצת צ'מפיון מוטורס (יבואנית אאודי, סיאט, פולקסווגן וסקודה בארץ); ומאיציק שרם, שגם השקיע בננו-דיימנשן, יחד עם משקיעים כמו כמו פרופ' בנעד גולדווסר, צבי ימיני ויואב חרל"פ.

הגיוסים העיקריים של המקובים
 הגיוסים העיקריים של המקובים