מחזיקי האג"ח החליטו לדרוש פירעון מידי מקבוצת אלון

90.6% מקרב המחזיקים שהצביעו תמכו בהחלטה ■ במידה שדרישתם לא תיענה בחיוב, כנראה שנאמן האג"ח ובא כוחו יפנו לביהמ"ש בדרישה לפרק את החברה ולמנות לה מפרק זמני

אביגדור קפלן / צלם: איל יצהר
אביגדור קפלן / צלם: איל יצהר

הגופים המוסדיים שמחזיקים באגרות החוב של קבוצת אלון הפרטית החליטו להעמיד לפירעון מידי את מלוא החוב כלפיהם בהיקף של 1.75 מיליארד שקל. בהצבעה על הצעת החלטה להסמיך את נאמן סדרת האג"ח לנקוט בפעולות ובהליכים משפטיים לצורך הגנה על זכויות המחזיקים (לרבות בדרך של נקיטת הליכי חדלות פירעון), תמכו 90.6% מקרב המחזיקים שהשתתפו בהצבעה. בכך הושג הרוב המינימאלי הדרוש לאישור החלטה מסוג זה, שעומד על 75% מקרב המצביעים.

בעקבות ההצבעה, עתידים נאמן האג"ח ובא כוחו לפנות לקבוצת אלון בדרישה לפירעון מידי של החוב למחזיקים, כאשר במידה שלא ייענו בחיוב תגיע כנראה גם פניה לביהמ"ש בדרישה לפרקר את החברה ולמנות לה מפרק זמני.

למחזיקי האג"ח קמה הזכות לדרוש פירעון מידי לאחר שמוקדם יותר השנה הפחיתה חברת S&P מעלות את דירוג החוב של קבוצת אלון אל מתחת לרמה של BBB. מאז ניהלו הצדדים מגעים להסכם ואלו הואצו ביומיים האחרונים לאחר אסיפת מחזיקים שקיימה קבוצת אלון ביום ראשון ושבה ביקש מנכ"ל החברה, אביגדור קפלן, שנה של שקט תעשייתי, בתמורה להבטחת החברה להכנסת משקיעים חדשים ולהזרמת הון מצד הבעלים בהיקף של 40 מיליון שקל.

אלא שאתמול עלו המגעים על שרטון, לאחר שדרישת המחזיקים כי הזרמת הבעלים תהיה מידית נענתה בשלילה ועקב כך החליטו המחזיקים בדרישה לפירעון מידי.

הנכסים המרכזיים של קבוצת אלון כוללים כ-530 מיליון שקל במזומן, 115 מיליון שקל שעתידים להתקבל ממוטי בן משה במסגרת העברת הבעלות על אלון רבוע לידיו, 80% ממניות אלון חיפושי גז (שמחזיקה ב-4% ממאגר תמר) בשווי של כ-730 מיליון שקל, 9.5% ממניות חברת בתי הזיקוק דלק US בשווי של כ-300 מיליון שקל, 8% ממניות רשת התדלוק דור אלון בשווי של 46 מיליון שקל, וכן אחזקה בחברת הניהול של כביש 6.