הממונה על ההגבלים ביקשה מקשת להגיב לתלונה של זניט

זניט התלוננה על התנהלות קשת במו"מ מולה וטענה כי היא עוברת על חוק ההגבלים ■ קשת: "התנאים שזניט דרשה אינם עולים בקנה אחד עם תנאי השוק"

מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר
מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר

הסכסוך המסחרי בין זכיינית ערוץ 2 קשת לבין חברת המדיה זניט ממשיך לצבור תאוצה: ל"גלובס" נודע כי בעקבות תלונה שהגישה זניט לממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, בנוגע למכתב שכתב סמנכ"ל השיווק של קשת, צביקה ליבליך, ועם ההסלמה במערכת היחסים בין הצדדים בימים האחרונים - התבקשה קשת להעביר למשרד הממונה את תגובתה לתלונה. זניט מצידה המשיכה להעביר למשרדי הממונה חומרים נוספים, גם בימים שלאחר הגשת התלונה.

כפי שנחשף ב"גלובס", עד לפני כמה שבועות התקיים סכסוך מסחרי בין חברת זניט, הרוכשת מדיה עבור משרדי הפרסום של קבוצת פובליסיס בישראל, לבין ערוץ 10 וזכייניות ערוץ 2, ששיאו הגיע בעת קמפיין ההשקה המחודשת למותג פרטנר.

הזכייניות לא אפשרו לחברת המדיה מיקומים טובים עבור פרטנר, וזניט הגיעה להשקה המחודשת של המותג ללא כלים להעלות קמפיין אפקטיבי בטלוויזיה - לא מבחינת מיקומים ולא מבחינת המחיר עבור נקודה. כתוצאה מכך החליטה פרטנר להשהות את הקמפיין הטלוויזיוני ולרדת מהאוויר במדיום הזה.

בשבועות שלאחר מכן התנהל משא-ומתן בין אנשי זניט לכל אחת מהזכייניות וערוץ 10. מול רשת וערוץ 10 הצליחה החברה להגיע להבנות מסחריות שהגדירו את מערכת היחסים במונחים של מחירים ועמלות, אולם עם קשת המשא-ומתן לא הגיע לכדי הסכם, והטונים עלו והפכו לצורמים יותר ויותר.

בסופו של דבר התפוצץ המשא-ומתן סביב "מכתב ליבליך" - מכתב שנשלח לכל חברות המדיה, ובו הבהיר הסמנכ"ל כי מתחילת השנה לקוח שיעבור מחברת מדיה לחברת מדיה בלי שיש לו הסכם ישיר עם הזכיינית, יידרש לשלם את מחיר המחירון של קשת - ולא את מחירי חברות המדיה, הנמוכים משמעותית.

עם זאת, ללקוחות עצמם הותיר ליבליך אפשרות להגיע להסכם ישיר עם הזכיינית, שלפיו תעבוד אחר-כך עם חברת המדיה החדשה.

בזניט לא הסתפקו בתלונה אצל הממונה, ולאחרונה נשלח מכתב התראה לחברי דירקטוריון קשת, בו נטען כי הזכיינית עוברת על חוק ההגבלים העסקיים ונוהגת בבריונות.

ממשרד הממונה על ההגבלים נמסר כי התלונה נמצאת בבדיקה.

מקשת נמסר: "כידוע, בין קשת לזניט התנהל בחודשים האחרונים משא-ומתן מסחרי ארוך ומפורט. לצערנו, התנאים המסחריים ועמלות היתר שזניט דרשה אינם עולים בקנה אחד עם תנאי השוק. האיומים וההכפשות של זניט נועדו כולם להלך אימים במטרה להפיק יתרונות מסחריים. קשת תגיב לממונה על ההגבלים ותמשיך להתנהל באופן הוגן ובהתאם לחוק".