גולן וסלקום: לקיים הליך מהיר לערעור על דחיית המיזוג

דורשות מבית הדין להגבלים עסקיים לקצוב בזמן את המועדים להגשת הערעור ולקיום הליך ענייני ומהיר

 

 

מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'
מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'

גולן טלקום וסלקום פנו לבית הדין להגבלים עסקיים לקראת הגשת ערעור על החלטת רשות ההגבלים  לדחות את המיזוג בין החברות. הבקשה שכותרתה "בקשה לקביעת מועדים ולקביעת קדם משפט" הוגשה לבית הדין להגבלים עסקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים אצל השופטת נאוה בן אור.

בבקשה מבקשות החברות לקבוע מועדים לערעור, ולקבוע מועדים לניהול קדם משפט, וזאת בשל החשיבות הרבה לקיומו של הליך מהיר ויעיל לאור אי הבהירות סביב עתידה של גולן טלקום.

החברות מציינות, כי בימים אלה הן עובדות על הערעור ועל חוות דעת כלכליות תומכות. החברות מבקשות לקיים "הליך מהיר, יעיל, מקצועי וענייני, שכן כדרכן של עסקאות מסוג זה ולאור מצבה הכלכלי של גולן, ככל שההליך יימשך גובר החשש שעסקת המיזוג לא תהא עוד רלוונטית".

החברות מבקשות את החומרים שהיה בידי רשות ההגבלים בעת שקבלה את ההחלטה על דחיית המיזוג. בסוף הבקשה צויין כי בית הדין מתבקש לקבוע שהחברות יגישו את הערר שלושה שבועות לאחר קבלת כל המסמכים מהרשות ומצדדים שלישיים, בתום הליך גילוי המסמכים.

מהגשת הבקשה ניתן להבין שהחברות שומרות את כל האופציות פתוחות, שהרי במקביל לעבודה על הערעור הן מנהלות מו"מ ביניהן שמטרתו לאפשר לגולן טלקום לפעול כמפעיל וירטואלי על גבי הרשת של סלקום, בהיעדר אישור למיזוג.

היות ומשרד התקשורת הבהיר שהוא רואה בעייתיות במודל שהחברות מנסות לגבש, הן מנסות לשמור את כל האופציות פתוחות כיוון שללא הערעור, וללא הסכמת משרד התקשורת להסבת רישיונה של גולן טלקום למפעיל וירטואלי, יוצא שגולן מחמירה את מצבה החמור ממילא והיא נמצאת בהפרה חמורה של תנאי הרישיון שלה. מכאן שבקשת הערעור מאפשרת לה להרוויח זמן, כדי שתוכל לקבל את ההחלטה הטובה ביותר מבחינתה.