"מלכודת השטן": דאע"ש הכריז מלחמה על ערוצי הלוויין

ארגון "המדינה האסלאמית" פתח במבצע להשמדת המכשירים "העוינים" ■ את רסיסי המכשירים מבטיחים בארגון לשלב בפצצות נגד המערב

דאע"ש / צלם: רויטרס
דאע"ש / צלם: רויטרס

לצד הלחימה הקשה שמנהל ארגון "המדינה האסלאמית" (דאע"ש) בחזיתות השונות בסוריה ובעיראק, נאלצים אנשיו להיערך לקרב נגד אויב חדש - צלחות לוויין וממירי טלוויזיה, להם יש השפעה "עוינת" על האזרחים שתחת שליטת הארגון.

הזרוע של הארגון האמונה על אכיפת חוקי ההלכה האסלאמית (השריעה) פרסמה לאחרונה צווים בשלוש הערים הגדולות בשטחים שתחת שליטת דאעש - מוסול, א-רקה ודיר א-זור - המורים לאזרחים למסור באופן מיידי את צלחות הלוויין ואת ממירי הטלוויזיה שבביתם לבתי הדין השרעיים. שם, על פי תמונות שהופצו ברשת, הם מנופצים לחתיכות.

בארגון מבטיחים "להעניש" כל אדם שיתגלה כי המשיך להחזיק במכשירים אלו בביתו. בנוסף, בצווים שהופצו לתושבים מופיעה הבטחה למערב, לפיה "שברי המכשירים האסורים יהפכו לרסיסים בפצצות" שאותן עתיד הארגון לפוצץ.

בדאע"ש מסבירים לנתיניהם המוסלמים כי האיסור החדש נעשה למעשה לטובתם, שכן ערוצי הלוויין הם "מלכודת השטן". לפי הכתוב בצווים, בצלחות הלוויין נקלטים ערוצים של שיעים ושל קבוצות "כופרות" אחרות, ערוצים המציגים שירים וריקודים האסורים באסלאם, וגרוע מכך - תחנות טלוויזיה מערביות המתנגדות לארגון ולג'יהאד שהוא מוביל, ומפיצות עליו "שקרים ושמועות".

עוד תקפו בדאע"ש את תחנות הלוויין הערביות, כגון "אל-ג'זירה" הקטארית ו"אל-ערביה" הסעודית, ואמרו כי על אף שהן משדרות תכנים אסלאמיים, מדובר ב"כלי בשירות העריצים, שנועד לסלף את האמת ולשמר את שלטונם האסור".

 

אך בארגון לא שוכחים לספק לתושבי החליפות תחליף "הולם": במקום "מכשירי השטן" שייהרסו, מבטיחים בארגון לספק חיבור אלחוטי לרשת (ווי-פי) לכל בית, באמצעותו יוכלו "להתעדכן בחדשות האמיתיות ממקורות מהימנים". לדברי מומחים, מדובר למעשה ברשת פנימית של דאע"ש, דרכה אפשר להתחבר אך ורק לסוכנות הידיעות של הארגון "אעמאק" ולהודעות רשמיות מטעמו.

בביטאון "א-נבא" שמוציא לאור דאע"ש פורסם השבוע כי במהלך החודשיים האחרונים הוחרמו אלפי צלחות לוויין וממירים בשטחי הח'ליפות, וכי עד לסוף חודש רמדאן "יסתיים סופית המבצע להסרת ה'סרטן' מבתיהם של המוסלמים".