היועמ"ש יבחן עדות על תרומה לנתניהו מאיש עסקים צרפתי

מנדלבליט הורה לבחון את עדותו של ארנו מימרן החשוד בהונאת ענק בצרפת, ולפיה העניק כמיליון אירו לרה"מ עבור מסע בחירות ב-2009 ■ נתניהו: "מימרן תרם 40,000 דולר לקרן לפעילות ציבורית ב-2001"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, יבדוק את הטענה כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא דיווח על תרומה בסך של כמיליון אירו אותה קיבל לכאורה מאיל ההון הצרפתי ארנו מימרן בשנת 2009 לצורך מימון מסע הבחירות של נתניהו.

מימרן הוא מיליארדר שמואשם בימים אלה בצרפת בהונאת ענק של האיחוד האירופי, המכונה "העוקץ של המאה". במהלך המשפט טען מימרן, המואשם בגניבת 283 מיליון אירו מהאיחוד האירופי, כי הוא העביר כספים לנתניהו. פרשן המשפט של ערוץ 10, ברוך קרא, דיווח אמש (א') לראשונה כי מנדלבליט הורה לבדוק את העדות שמסר מימרן.

בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הטענות. בתגובה שפרסם משרד ראש הממשלה נטען כי נתניהו מעולם לא קיבל כל תרומה אסורה ממימרן, וכי כל טענה אחרת היא שקרית. "הטענה היא שקר משולל כל יסוד", נאמר בתגובה, "לא הייתה שום תרומה של מימרן לקמפיין בחירות של נתניהו".

עוד נמסר כי "באוגוסט 2001, כשמר נתניהו היה אזרח פרטי, מימרן תרם 40,000 דולר לקרן לפעילות ציבורית של מר נתניהו, שכללה הופעות תקשורתיות ומסעות הסברה רבים בחו"ל לטובת מדינת ישראל, ונעשתה בהתאם לחוק". 

ממשרד המשפטים נמסר כי "פניות בנושא הפרסומים בצרפת בדבר עדותו של מר מימרן נבחנות על-פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, אשר הורה על כך באופן מיידי עם קבלתן. בשלב זה לא נוכל לפרט באשר לטיפול בנושא, מטעמים ברורים".

בתוך כך פנתה היום (ב') התנועה לאיכות השלטון לרשות המסים בקריאה לבדוק האם הכספים שקיבל ראש הממשלה נתניהו ממימרן דווחו ושולמו המסים בגינם כדין. "נוכח טענת מר נתניהו כי הכספים נתקבלו על-ידו כאיש פרטי", נכתב בפנייה, "מבקשת התנועה מרשות המסים קיום בדיקת הרשות במישור נוסף - והוא היבט דיני המיסוי - האם ההכנסה/תרומה דווחה, והאם שולמו מסים בגינה כדין, זאת לאור חשיבות אכיפת דיני המסים והאינטרסים הציבוריים הכרוכים בהם, הן ההגנה על קופת הציבור והן קידום שלטון החוק והשוויון בפני החוק".