רמי סדן, יועצו לשעבר של נתניהו, מונה ליו"ר חדשות 10

(עדכון) - עיתונאים בחדשות 10 מחו היום בפני הנהלת הערוץ נוכח כוונת בעלי המניות למנות את סדן ליו"ר, וזאת בין היתר לאור התבטאויותיו בעבר נגד ערוץ 10

רמי סדן/ צילום מסך
רמי סדן/ צילום מסך

דירקטוריון חדשות 10 התכנס היום (ב') לישיבה, במסגרתה בחר ברמי סדן ליושב-הראש שלו. סדן, יועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נבחר ברוב של 6 נציגי בעלי המניות מול 3 נציגי הציבור בדירקטוריון - ד"ר זהר קדמון-סלע, ד"ר אורנה לביא-שטיינר ורו"ח איתן זינגר - שהתנגדו למינוי של סדן והציעו את עצמם לתפקיד. 

נציגי הציבור נבחרו על-ידי מועצת הרשות השנייה כבר בנובמבר 2015, אולם רק עתה התכנסה הישיבה המכריעה, ולמעשה בכל אותה תקופה התנהלה חברת החדשות ללא פיקוח דירקטוריון.

ההערכות הן כי קבוצת RGE הנחתה את נציגיה בדירקטוריון חברת חדשות - ובהם יו"ר הערוץ מודי פרידמן ומנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי - להצביע בעד סדן.

סדן הוא יועץ תקשורת ולוביסט, אשר שימש כיועץ אישי לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרעייתו שרה בין השנים 1996-1999, ימי כהונתו הראשונה. לאור קרבה זו שלו התבקש סדן להצהיר בפני מועצת הרשות השנייה כי לא היה לו קשר כזה או אחר לנתניהו ב-15 השנים האחרונות.

עיתונאים בחברת החדשות של ערוץ 10 הביעו מוקדם יותר היום מחאה בפני הנהלת ערוץ 10 לנוכח נטייה זו של בעלי המניות, בין היתר לאור התבטאויות עבר של סדן, חבר בארגון "זכות הציבור לדעת" נגד הערוץ. בין היתר צוטט סדן כמי שאמר בראיון לערוץ 7 בשנת 2011, לאחר פרסום תחקיר "ביביטורס" בחדשות 10, כי "העיתונאים מחפשים את נתניהו ועם רעייתו מאז 1996. לא יעזור כמה יועצי תקשורת ועיתונאים יתמודדו מולם, הם ימשיכו להפיץ את הסיפורים באובססיביות... נתניהו ואשתו זוכים לקיתונות בלתי פוסקים ובלתי פרופורציונליים. העובדה שהתקשורת עוסקת בזה באופן אינטנסיבי היא מחלה, פתולוגיה".

סדן הכחיש כי אמר את הדברים בפני הרשות השנייה.